وقتی هنوز هم برخی شب رابا شکم گرسنه می‌گذرانند!
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: متاسفانه هنوز هم عده‌ای نمی‌دانند برخی ‌مردم شب را با شکم خالی روی بالین می‌گذرانند و در روز نیز دچار مشکلات فراوان هستند.
کد خبر: ۶۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، محسن مسعودیان‌راد در بازدید خبرنگاران از طرح‌های حمایتی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در شهرستان‌های مشهد و طرقبه و شاندیز اظهار کرد: باوجود تمام حمایت‌های انجام‌شده از اقشار کم‌درآمد، هنوز هم خانواده‌های بی‌بضاعت زیادی وجود دارند که حتی توانایی اداره‌کردن زندگی روزانه خود را نیز ندارند و انعکاس این واقعیت‌ها به مردم درراستای جلب کمک‌های خداپسندانه، همواره جزو دغدغه‌های مدیران کمیته امداد بوده است.
وی افزود: امیدواریم با مجموعه اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده، مردم نسبت به مشکلات قشر فقیر جامعه احساس مسئولیت کرده و درد فقرا را لمس کنندو در‌راستای رفع آن‌ها در کنار نهادهای حمایتی قرار گیرند.

توجه به موضوعات فرهنگی مددجویان

مسعودیان‌راد گفت: کارشناسان اقتصادی معتقد هستند برای ایجاد هر شغل در جامعه نیز به بیش از صدمیلیون تومان منابع مالی و سرمایه‌گذاری نیاز است که کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با رقمی‌ بسیار پایین‌تر اشتغال‌زایی زیادی برای مددجویان ایجاد کرده ‌و توانسته با ایجاد توان اقتصادی بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی بیان کرد: سعی شده در کنار توجه به موضوعات اقتصادی به مباحث فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، مهارت‌های خانواده، همسریابی، مشاوره قبل و بعد از ازدواج و مهارت‌های زندگی مشترک نیز توجه شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کار کمیته امداد امام‌خمینی(ره)،توجه به کسب علم دانش توسط دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت است. به همین دلیل برخی ‌مجتمع‌های خوابگاهی با پشتیبانی کامل ایجاد شده که نمونه آن مجموعه فرهنگی مرحوم وحید دستجردی است و علاوه‌بر آن دوازده مجمتع فرهنگی، پنج کانون فرهنگی و یک اردوگاه در خراسان‌رضوی وجود دارد تا نیازهای این بخش ‌ر‌فع شود.

تخصیص وام‌های ١٥‌میلیون‌تومانی اشتغال
مسعودیان در ادامه به اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد: به این منظور تخصیص وام‌های پانزده‌میلیون‌تومانی به متقاضیان در دستور‌کار قرار گرفته است؛ به‌‌صورتی‌که سال گذشته در‌مجموع هشتادمیلیارد تومان از این محل به مددجویان تسهیلات پرداخت شده که از این مبلغ ده‌میلیارد تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد، یک میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی‌ و مابقی با کمک بانک‌ها بوده است.
وی بیان کرد: منابع اشتغال در اعتبارات بانکی ٩٠درصد و اعتبارات منابع امدادی ١٠درصد بوده و‌ امسال هم اعتبارات کمک‌های مردمی‌ را به‌عنوان سیاست جدید در دستور‌کار قرار داده‌ایم تا در این راه کمک بهتر و بیشتری با حمایت خیران نیک‌اندیش به مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) داشته باشیم.
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: طی هفده سال گذشته توسط کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی مجموعا هشتادهزار شغل ایجاد شده است که در‌‌حال‌حاضر ٣٠هزار و٨٥٣ طرح فعال در این بخش وجود دارد.
مسعودیان افزود: سال گذشته با منابع اختصاص‌داده‌شده به موضوع اشتغال‌زایی برای حدود ده‌هزار نفر مددجو شغل ایجاد شد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان در سال جاری به هجده‌هزار شاغل برسد.

حمایت در‌قالب طرح‌های مختلف

مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ‌مشهد نیز در حاشیه این بازدید‌ها گفت: حمایت‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در‌قالب طرح‌های شفا، محسنین، خودکفایی و اکرام ایتام صورت می‌پذیرد و هر مددجو با توجه به نیاز و تشخیص کارشناسان در‌قالب یک یا چند مورد از این طرح‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.
محمد بلوچی افزود: در‌ راستای تقویت باورهای دینی، برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) مشهد کلاس‌های فوق‌برنامه فرهنگی پیش‌بینی شده که مربیان این کلاس‌ها از فعالان برتر علمی، فرهنگی و قرآنی هستند.بلوچی تصریح کرد: آموزش احکام، قرآن، نماز، مباحث عقیدتی، دینی و مذهبی، آشنایی با زندگی ائمه‌اطهار(ع) و به‌ویژه آشنایی با سیره امام‌رضا(ع)، آموزش کامپیوتر در سطوح مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی آرایشگری و تعمیرات‌ تلفن‌همراه، آموزش صنایع دستی، اعتکاف علمی، برگزاری کلاس‌های بهداشت و سلامت و همچنین برنامه‌های ورزشی در‌قالب تشکیل تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف از‌جمله فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده برای فرزندان مددجویان بوده است.
مدیر کمیته امداد ‌مشهد عنوان کرد: طرح شفا یکی دیگر از طرح‌های این مجموعه است که برای بیماران تحت پوشش انجام می‌شود و ملزومات اولیه و مورد نیاز را تامین کرده و در‌اختیار آن‌ها ‌قرار می‌دهیم و علاوه‌بر این در‌صورت لزوم پرستار نیز برای فرد در‌نظر گرفته می‌شود و وسایلی مانند ویلچر، تشک مواج، واکر و دارو نیز به بیماران داده می‌شود.

پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان
وی افزود: ٨٦٩ حامی‌ بخشی از هزینه درمان بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) را تامین می‌کنند و ٩٥‌درصد هزینه‌های بستری مددجویان در بیمارستان و ٧٥درصد هزینه‌های مداوای سرپایی نیز توسط واحد درمان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) پرداخت می‌شود.
مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) مشهد بیان‌ کرد: ارتباط با مددجویان از طریق مددکاران انجام می‌شود و به‌صورت متوسط هر مددکار پانصدتاهفت‌صد مددجو را زیرنظر دارد و در زمینه درمان، اشتغال و... به آن‌ها کمک می‌کند.
وی به تامین هزینه برای دختران خانواده‌های مددجویان اشاره و تصریح کرد: دومیلیون تومان کمک بلاعوض به‌منظور تهیه جهیزیه در‌اختیار خانواده مددجویان قرار داده می‌شود و در‌صورت لزوم دومیلیون تومان دیگر نیز به‌عنوان وام کارگشایی به این مبلغ افزوده می‌شود.
بلوچی تاکید کرد: امکان افزایش کمک به تهیه جهیزیه در‌حال‌حاضر وجود ندارد و ٩٩٠ مورد نیز در نوبت دریافت وام جهیزیه هستند.
همچنین به گزارش شهرآرا در این بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی از چند طرح خوداشتغالی، خوابگاه پسران تحت پوشش کمیته امداد، چند خانواده نیازمند و اردوگاه ثامن‌الائمه(ع) بازدید و از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی به مددجویان قرار گرفتند.
مصطفی یاوری نسب
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
همش دروغه یه ساله تو نوبتم یه ریالم بم ندادن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار