مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کاهش حجم برداشت‌های شن از رودخانه‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 30 December 2018

 ابراهیم یخکشی در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح جامع آب شرب در استان مازندران، اظهار کرد: برای احداث هر یک از مجتمع های آبرسانی ردیف بودجه در نظر گرفته شد که باید به پیوست بودجه گنجانده شود.

وی تصریح کرد: با این کار میل تامین آب زیرزمینی به سمت آب سطحی کشیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: در این برنامه 20 متر مکعب تصفیه خانه طراحی شده که این جز طرح‌های موفق در استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در خصوص آب شرب، بیان کرد : 3 هزار میلیارد تومان برای این طرح تعریف کردیم که نیاز به منابع مالی داریم باید تلاش کنیم منابع آن را برای تامین آب با کیفیت سالانه افزایش دهیم.

یخکشی در خصوص تجهیز نیروگاه برق آبی مازندران ، اظهارکرد : بخش نیروگاه تجهیز برق آبی مورد توجه است که در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید در سرمایه‌گذاری‌ها حداکثر بهره را ببریم، افزود: حدود 80 نقطه محل نیروگاه با 70 مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در خصوص آب در حوزه شهری از شهرداری‌ها و در حوزه روستایی از دهیاری‌‌ها کمک خواستیم، گفت: بخشی از این اقدامات بر می‌گردد به امکانات مالی و بودجه ای که پیگیر ردیف بودجه‌ای هستیم.

یخکشی افزود: در سال جاری هم بطور جدی توسط مدیریت استان، آب منطقه‌ای و مجمع نمایندگان بدنبال ردیف بودجه ای هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در خصوص مدیریت بحران، اظهار کرد: در مدیریت بحران اساسا باید چند کار انجام شود که یک بخش آن حریم و بستر رودخانه‌هاست که آزادسازی آن در حال انجام است.

یخکشی یکی دیگر از اقدامات در این حوزه را ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها عنوان کرد که باید تعیین تکلیف شود.

این مسئول با بیان اینکه در بحث برداشت‌های غیرمجاز حوزه قضایی و نیروی انتظامی خیلی پیگیر هستند، گفت: بدنبال احیا روانه هستیم چرا که برداشت‌های بسیار و آسیب‌های فراوان موجب صدمه به زیرساخت‌ها شده است.

وی ادامه داد: برای احیا رودخانه‌ها نیازمند زمان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تعداد زیاد رودخانه در استان، تصریح کرد: با توجه به فراوانی رودخانه‌ها بصورت 100 درصد برداشت‌های غیرمجاز در رودخانه‌ها مدیریت نمی‌شود با اینکه در شبانه‌روز با کمک دادستان و نیروی انتظامی در حال فعالیت هستیم.

یخکشی گفت: در مواقع سیل اولین افرادی که آسیب می‌بینند مجاورین رودخانه‌ها هستند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار