معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، کمبود نیرو در مقطع ابتدایی را بزرگترین چالش آموزش و پرورش دانست.
کد خبر: ۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد محمدحسن رادمنش، در نشستی خبری اظهار داشت: با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به مقطع ابتدایی، در این مقطع به شدت با کمبود نیرو مواجه شدیم اما خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته، این مشکل با تدابیر رفع شد و هیچ کلاسی بدون معلم باقی نماند.

وی با بیان اینکه سال گذشته، 500 کلاس درس در مقطع ابتدایی در مناطق مختلف استان، معلم نداشت، افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در 17 مردادماه سال گذشته قرار شد نیروهای جدید به کار گرفته شوند اما این امر محقق نشد و در نهایت بسته حمایتی برای رفع این مشکل ابلاغ شد که یزد از بهترین استان‌های مجری این بسته بود.

رادمنش با بیان اینکه ظرف مدت کوتاه، نیروهای دارای تحصیلات مرتبط، در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و از اول مهرماه در کلاس‌های درس حاضر شدند، خاطرنشان کرد: استان یزد توانست در اجرای این بسته، عدالت آموزشی را به طور کامل اجرا کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت و آمار تحصیل دانش‌آموزان تبعه بیگانه در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار و 700 دانش‌آموز تبعه بیگانه دارای کارت در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که 7 هزار و 800 نفر از آنها در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 70 درصد مدارس اتباع بیگانه و ایرانی‌ها از یکدیگر جدا شدند اما هنوز امکان جداسازی صد درصدی مدارس اتباع بیگانه و دانش‌آموزان ایرانی فراهم نشده است.

رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات موجود در زمینه مراکز پیش‌دبستانی عنوان کرد: 18 هزار و 300 نونهال پنج ساله در سال گذشته در مراکز پیش‌دبستانی تحصیل کردند اما به دلیل واگذاری این مقطع به بخش خصوصی، دستگاه‌های مختلفی در این حوزه دخالت کردند.

وی، مظلوم‌ترین قشر فرزندان آموزش و پرورش را پیش‌دبستانی‌ها خواند و افزود: از آنجا که هر بنای محکمی نیازمند یک فونداسیون قوی است، امیدواریم مقطع پیش‌دبستانی نیز به عنوان پایه تحصیلی جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2464/ط30

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار