مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اولویت اداره کل میراث فرهنگی بر اشتغال زایی در صنعت گردشگری است.
کد خبر: ۷۰۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 27 January 2019

به گزارشتابناک به نقل ازروابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان ، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: گردشگران زیادی علاقمند سفر به این استان هستند و در هر زمینه‌ای ایجاد اشتغال نیازمند اعتبارات بسیار است در حالیکه منابع مالی کمتری نسبت به سهم کشاورزی و سهم صنعت به طرح‌های میراث فرهنگی اختصاص داده شده است.

او اظهار کرد: در صورت ابلاغ اعتبارات فراگیر با ایجاد طرح‌های گردشگری می‌توانیم سه هزار اشتغال ایجاد کنیم.

قادری با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۷ طرح پرداختی داشته ایم که از مصوبات خود اداره کل نیز بیشتر بوده است، بیان کرد: شهرستان هرسین با ۸۸۳ طرح گردشگری بیشترین پرداختی در سطح استان را داشته که در حوزه صنایع دستی و در قالب سامانه کارا، طرح‌های پشتیبان و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مناطق زلزله نیز از جمله شهرستان قصر شیرین ۷۲ طرح گردشگری داشته ایم که تا کنون ۵۲ طرح و با اشتغال زایی مستقیم ۵۲ نفر انجام شده که سایر طرح‌ها با موانع مختلفی روبه رو بوده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛ از مجموعه یک هزار و ۹۳۰ طرح سامانه کارا با اعتبار تقریبی ۱۹۲ میلیارد تومان، حدود ۳۹ میلیارد تومان انعقاد قرارداد صورت گرفته که از این مبلغ ۳۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

قادری اظهار کرد: با پرداختی‌های سامانه کارا در حوزه صنایع دستی و گردشگری دو هزار و ۷۳۲ نفر بصورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل طرح‌های استان یک هزار و ۲۸۳ طرح صنایع دستی بوده و مابقیع در حوزه گردشگری است، اضافه کرد: ۲۰ میلیارد تومان در بخش صنایع دستی و ۱۸ میلیارد تومان در بخش گردشگری پرداخت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: عدم وجود کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی باعث شده در راستای سیاست گذاری و اهداف استراتژیک همچون برند سازی موفق عمل نکنیم.

به گفته‌ قادری؛ عدم امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری، عدم بسته‌های سرمایه گذاری، عدم اعتبار دقیق جهت زیرساخت ها، عدم تمایل سرمایه گذاری طرح‌های صنایع دستی و گردشگری موسسات مالی اعتباری دولتی، سختگیری دستگاها، عدم مشوق‌ها به سرمایه گذاران خارجی و کافی نبودن تبلیغات برای جذب سرمایه گذارن از مهمترین موانع سرمایه گذاری گردشگری در استان بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه تشکیل ستاد تسهیل اشتغال در حوزه گردشگری را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: همکاری دستگاه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل و پایانه ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این ستاد می‌تواند کارگشا باشد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار