مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد خبر داد؛
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: ۴۰ طرح آب و فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال در دهه فجر در استان به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 31 January 2019

محمد فاتحی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد گفت: همزمان با جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ۴۰ طرح آب و فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال برای در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره مندی ۲۱۸ هزار روستایی از آب شرب، افزود: حجم عملیات اجرایی این طرح ها ۸۲۰۰ مترمکعب مخزن ,۱۰۲ کیلومتر خط انتقال و ۱۰۳ کیلومتر شبکه توزیع است.

فاتحی ادامه داد: ۴ مجتمع آبرسانی روستایی نیز افتتاح می شوند که شاخص‌ترین این مجتمع‌های آبرسانی، مجتمع امام حسین واقع در شهرستان اشکذر است که قادر خواهد بود آب شرب شهر خضر آباد و چند روستای حاشیه خط را تامین کند.

وی ضمن ارائه عملکرد مقایسه‌ای وضعیت آب و فاضلاب روستایی قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب ۴۵۲۰ مشترک روستایی داشتیم که دربهمن ۹۷ اشتراک‌های روستایی به ۱۱۰ هزار و ۳۷۵ می‌رسد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: تجهیزات آبرسانی طی این ۴۰ سال رشد قابل توجهی داشته حجم مخازن آب شرب روستایی از هزارو ۱۱۵ مترمکعب به ۱۰۲ هزارمترمکعب رسیده است.

وی افزود: قبل ازانقلاب هیچ مجتمع آبرسانی نداشتیم که بعد ازا نقلاب تعداد آن‌ها به ۸۶ مجتمع آبرسانی رسیده است.

فاتحی گفت: درحال حاضر ۳۳۰ روستا در استان با تانکر‌های ثابت و سیار آبرسانی می شود که با افتتاح مجتمع‌های آبرسانی برای تامین آب شرب روستاییان و بهره برداری از این طرح‌ها شاخص ارتقای زندگی در روستا‌های استان ۵ درصد افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار