دهه فجر انقلاب اسلامی، یک فرصت ارزشمند برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به این سؤال که چه بودیم و چه شدیم و معرفی آن به افکار عمومی به‌خصوص نسل جوانی است که انقلاب را درک نکرده است.
کد خبر: ۷۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸ 04 February 2019

هرچه از زمان انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم تلاش‌های منافقان و سلطه‌طلبان برای کم‌رنگ کردن دستاوردها بیشتر می‌شود و لذا ضرورت پرداختن به این موضوع مهم و تبیین دستاوردها بیشتر احساس می‌شود.

آنچه مسلم است تلاش دشمنان انقلاب برای کم‌رنگ کردن دستاوردهای انقلاب است به‌طوری‌که یکی از اهداف راهبردی آنان در قبال انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌خصوص نسل جوان است.

این روزها بیش از گذشته شاهد سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سوال بردن و بی‌ارزش نشان دادن دستاوردهای انقلاب و تأکید بر القای ناکارآمدی نظام برآمده از انقلاب اسلامی هستیم.

دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، مانع از انتقال ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب به نسل‌های بعدی شود و یکی از راهکارهایش ایجاد مانع بر سر راه درک صحیح از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن توسط جوانان ایرانی است.

یکی از دستاوردهایی که باید به عنوان ارمغان ارزشمند انقلاب اسلامی بر آن تأکید شود، استقلال و اقتدار ملی و جهانی ایران اسلامی است که پیش از آن با بی‌کفایتی شاهان قاجار و پهلوی به تاراج رفته بود.

اقتدار، قدرت مشروع است که مشروعیت خود را بر اساس دین، قانون، سنت و ... به دست می‌آورد. اقتدار ملی برآیند قدرت‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی، سیاسی، علمی و فناوری مشروع است.

ما باید افتخار کنیم که از اصول مسلم و خدشه‌ناپذیر حاکم بر سیاست خارجی کشور بعد از انقلاب که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر آن تأکید شده، اصل «نه شرقی نه غربی» است.

نباید فراموش کنیم، زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب و بین دو ابرقدرت تقسیم‌شده بود، شاه کشور به عنوان یکی از مهره‌های اصلی آمریکا در منطقه، مجری سیاست‌های جنایتکارانه آمریکا بود و بقیه‌ کشورهای مسلمان و جهان سوم نیز انتخابی به‌غیر از این دو بلوک نداشتند. همچنین دخالت‌های حقارت آمیز نظام سلطه ازجمله؛ تحمیل قانون شرم‌آور کاپیتولاسیون و یا کودتای 28 مرداد و همچنین غارت و چپاول منابع طبیعی و سایر منافع ایران توسط بیگانگان و دست‌نشاندگان حکومت را نیز نباید از یاد برد.

مواردی که بیانگر اوج ذلت و سرسپردگی و وابستگی عناصر حاکم بر سرنوشت کشور بود، انقلاب اسلامی در چنین شرایط حساسی با شعار نه شرقی نه غربی نظام سلطه در جهان را به چالش کشاند و در مقابل آنان ایستاد و استقلال خود را باز پس گرفت.

امام راحل (ره) درباره‌ این سیاست می‌فرمایند:"ما نه تحت حمایت آمریکا و نه تحت حمایت شوروی و نه تحت حمایت هیچ قدرتی نیستیم.

آن چیزی که شما می‌خواستید، جمهوری اسلامی بود، آن چیزی را که شما می‌خواستید نه شرقی نه غربی بود و این حاصل است این را حفظش کنید." استقلال و اقتدار نه یک دستاورد بلکه یکی از دستاوردهای انقلاب طی عمر پربرکت خود بوده به‌طوری‌که دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این انقلاب از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار است که امروزه نه‌تنها اندیشمندان و صاحب‌نظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم‌خورده این انقلاب نیز بر بزرگی و کم‌نظیری آن اعتراف داشته‌اند.

مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند:"در دوره‌های قبل از جمهوری اسلامی، همیشه ایران تجزیه شد و همیشه از ایران کَندند. هیچ‌کدام از سلاطین پهلوی و قاجار، این افتخار را ندارند که بتوانند بگویند ما مرزهای ایران را حفظ کرده‌ایم. قاجارها که وضعشان معلوم است. پهلوی‌ها هم شهرهای مرکزی ایران را سال‌ها زیر چکمه‌ی سربازان خارجی انداختند و زن و مرد و ناموس این کشور را به دست آن‌ها دادند. تنها جمهوری اسلامی بود که مردانه ایستاد و نگذاشت که متجاوزین یک‌قدم جلو بیایند. هشت سال جنگ مگر شوخی است؟! هشت سال جنگ و آن‌همه فداکاری! جوانان ما در مقابل اتّحاد شرق و غرب و «ناتو» و همه و همه مقاومت و ایستادگی کردند و میهن را نجات دادند ".(۱۳۷۵/۰۲/۱۳)

امروز اقتدار جهانی و منطقه‌ای ما به درجه‌ای رسیده که قدرت‌های بزرگ جهانی بدون مشورت و تعامل با جمهوری اسلامی توان تأثیرگذاری در معادلات منطقه‌ای را ندارند و ایران را به عنوان یک بازیگر فعال منطقه‌ای و جهانی باور کرده‌اند، حتی اگر در ظاهر بخواهند برای حفظ آبروی خود آن را کتمان کنند.

امروز، وقتی حادثه‌ای در دنیا اتفاق می‌افتد، از قبیل حوادث منطقه‌ خاورمیانه، لبنان و فلسطین و ملت و شخصی مظلوم واقع می‌شود و ظلمی در یکجا اتفاق می‌افتد و از دهان کسی، حرف غلط و تهدید آمیزی خارج می‌شود، اگر بخواهیم اعتراض کنیم و موضع‌گیری نماییم و آن کار را لازم و تکلیف خود بدانیم، هیچ ملاحظه‌ سیاسی و ترس از هیچ قدرتی،

ما را از موضع‌گیری باز نمی‌دارد، بعضی از کشورهای دیگر تعجب می‌کنند که چطور ممکن است دولت و کشوری باشد که از قدرت‌های مسلط عالم نترسد و ملاحظه نکند؟ امروز، به حمداللّه این نمونه در دنیا وجود دارد.(۱۳۶۸/۰۷/۲۸)

اگر تا دیروز دشمنان انقلاب سودای سرنگونی و تغییر نظام برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران را در سر می‌پروراندند، اما امروز به دلیل ارتقای قدرت و اقتدار ملی و جهانی جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را از دستور کار خارج و راهکارهای نرم را برای ضربه زدن به انقلاب در پیش‌گرفته‌اند که یکی از این راهکارها بزرگنمایی مشکلات و القای ناکارآمدی نظام است که باید با تشریح صادقانه اقدامات صورت گرفته این ترفند را خنثی کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان زنجان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر 40 سالگی انقلاب، تمام تلاش خود را برای تربیت رویش‌های انقلاب برای تنومندی و پایندگی هر چه بیشتر این شجره طیبه به کار می‌بندد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار