وجود تنها شش کیلومتر نوار ساحلی، آب های گرم و معدنی، جنگل زیبا و طبیعت بکر، شهرستان رامسر را به عروس شهرهای ایران تبدیل کرده است اما زیرساختهای نامناسب سبب شده تا میزان اقامت مسافر در آن کم باشد.
کد خبر: ۷۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 06 August 2015
به گزارش تابناک از خبرگزاری مهر در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان رامسر که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، عوامل و موانع توسعه گردشگری شهرستان رامسر بررسی شد.
مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان رامسر از این منطقه به عنوان یک سرمایه ملی یاد کرد و گفت: رامسر متناسب با ظرفیت هایش رشد نکرد و می توانست جایگاه بالاتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: متاسفانه بهره عمومی این شهر از ساحل مانند دیگر شهرهای شمال قابل توجه نیست درحالیکه نگاه مقتدری برای ساحل باید باشد تا از این ظرفیت عظیم بتوان بهره برداری کرد.
این مسئول اظهار داشت، سه محور ساحل و جنگل و کوه در این شهر متناسب با مواهب خدادادی بهره برداری نشده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی میراث فرهنگی، توجه به روح گردشگری به صورت جدی و همراه با مشورت با صاحب نظران کار می کنیم.
وی با اشاره به داشته های خدادادی استان مازندران در زمینه گردشگری اظهار داشت: کلاف سردرگم برخی قوانین دست و پاگیر مانع پیشرفت در این زمینه است.
رحمانی موحد در خصوص گردشگری سلامت در رامسر گفت: با وجود دارا بودن فرودگاه و شاخصه های گردشگری سلامت و همچنین ظرفیت بالای میزبانی، شهر رامسر می تواند بستر مناسبی برای گردشگری سلامت باشد.
وی گفت: دارایی رامسر شش کیلومتر ساحل بوده و با آنکه شهری پرتردد است اما ماندگاری در آن کم اتفاق می افتد، بنابراین بیشترین دارایی آن روستا، جنگل و فرهنگ مردم است که بایستی حفاظت شود.
معاون سازمان میراث کشور ادامه داد: ما آمادگی را این داریم تا در حفظ بافت روستاها و گردشگری روستایی حمایت کنیم و در بخش سلامت مطالعات بسیاری در رامسر انجام دادیم و طرحهای خوبی در این زمینه وجود دارد و در زمینه مجتمع های سلامت، به صورت جدی نیازمند کمک شهرداری و شورای شهر هستیم.
وی با اعلام آمادگی در بخش گردشگری دریایی عنوان کرد: خوشبختانه در این راستا همکاری خوبی را با سازمان بنادر داریم.
فرماندار رامسر نیز گفت: خوشبختانه از زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید شاهد تحول در زیرساخت های گردشگری هستیم.
حسین شعبان سروری افزود: ظرفیت های رامسر در بخش گردشگری بر کسی پوشیده نیست، شهری با اقلیم چند گانه، نام و آوازه جهانی که کمتر شهرستانی در دنیا از این ظرفیت برخوردار است و باید از این جاذبه ها در حوزه های روستایی و شهری، سلامت و گردشگری دریایی بهره برداری کنیم.

گردشگری سلامت بزرگترین ظرفیت رامسر است

وی اضافه کرد: بویژه در گردشگری دریایی جای کار بسیاری وجود دارد و یکی از بزرگترین ظرفیت های رامسر، گردشگری سلامت است که وجود ابگرم های معدنی این شاخه از گردشگری را در شهرستان رامسر امکان پذیر ساخته است.
شعبان سروری اضافه کرد: شهرک دانش و سلامت یکی دیگر از پروژه های گردشگری سلامت است که بایستی مورد بهره برداری قرار بگیرد، همچنین احداث سلامتکده با وجود پارک های جنگلی زیاد در رامسر باید مورد توجه قرار گیرد و می توان طبیعت گردی را در این شهرستان اجرایی کرد.

جنت رودبار روستای بومگردی

فرماندار رامسر با اشاره به تصویب رسیدن رامسر بعنوان شهر الکترونیک خواستار اجرایی شدن آن شد و گفت: روستای جنت رودبار به عنوان اولین روستای بوم گردی مصوب شد و باید اجرا یی شدن از سوی سازمان میراث تصریح شود.
فرماندار رامسر خواستار تخصیص اعتبار برای احیای پارک جنگلی دالخانی شد و با اشاره به بخشی از اراضی که در اختیار بنیاد مستضعفان در سطح شهرستان قرار دارد، افزود: تفاهم نامه ای با بنیاد امضا شد تا زمین های دیگری با این اراضی تعویض شود وبهترین اراضی شهرستان را آزادسازی کرده و بهر ه برداری کنیم.
فرماندار رامسر با اشاره به سیاست های دولت در راستای دولت الکترونیک گفت: در شهر الکترونیک تمامی مبادلات بصورت هوشمند اجرا می شود و امیدواریم تا این مصوبه با همکاری وزارت فناوری و اطلاعات اجرایی شود.
وی از طرح گردشگری سلامت سد میجران نیز سخن گفت و ادامه داد: مواهب طبیعی سد میجران و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این منطقه امید میرود تا توجه ویژهای به ان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار