ساختمان جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با مساحت 561 متر مربع افتتاح شد. مام جمعه شهرستان بابلسر در آیین افتتاحیه ساختمان جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با بیان اینکه اعتماد مردم به وقف زیاد نیست، افزود: البته اعتماد مردم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و باید با اجرای دقیق نیات واقفان اعتماد مردم جلب شود.
کد خبر: ۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 06 August 2015
به گزارش تابناک مازندران نقل شده از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عصر امروز ساختمان جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر به مساحت 561 متر مربع با حضور مدیرکل و معاونان اوقاف مازندران، امام جمعه بابلسر، فرماندار بابلسر، فرمانده انتظامی شهرستان، رئیس اداره اوقاف بابلسر و رئیس سازمان تبلیغات این شهرستان افتتاح شد.
امام جمعه شهرستان بابلسر در آیین افتتاحیه ساختمان جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر گفت: امیدواریم این جابه‌جایی منشا خیر برای شهرستان بابلسر و سازمان اوقاف باشد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان با بیان اینکه اعتماد مردم به وقف زیاد نیست، افزود: البته اعتماد مردم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و باید با اجرای دقیق نیات واقفان اعتماد مردم جلب شود.
امام جمعه شهرستان بابلسر یادآور شد: در زمان طاغوت عملکرد بد مسئولان ذهنیت مردم را از اوقاف خراب کرد و همین مسئله در ایجاد وقف‌های جدید اثر منفی برجای گذاشت.
طلابیان تصریح کرد: اگر در زمان قدیم واقفان نبودند که در آن موقعیت حساس مسئله عزاداری و آزادی‌خواهی امام حسین (ع) را مورد نظر قرار نمی‌دادند تا امروز مشخص نبود چه اثری منفی بر اسلام ایجاد می‌شد.
وی فعالیت فرهنگی سازمان اوقاف را ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست و بیان کرد: آموزش قرآن در سازمان اوقاف با جدیت پیگیری می‌شود و این امر مهم نیازمند تداوم بیشتر است.
امام جمعه شهرستان بابلسر با اشاره به پیشرفت طرح‌های قرآنی در استان مازندران، گفت: مازندران در پرورش نخبگان قرآنی جای زیادی برای پیشرفت دارد.
این مسئول با بیان اینکه وقف در همه زمینه قابل انجام است و محدودیتی برای اجرا ندارد، ادامه داد: مسئولان باید توجه داشته باشند فعالیت در زمینه موقوفات منافاتی با شرع مقدس نداشته باشد.
طلابیان با بیان اینکه باید با عملکرد خوب اعتماد مردم جلب شود، اظهار کرد: باید در نظر داشت عملکرد ادارات اوقاف شهرستان‌ها در جلب اعتماد مردم اثرگذار است.
فرماندار شهرستان بابلسر نیز گفت: وقف می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش فقر و بزهکاری اجتماعی داشته باشد.
علی اسد نگاه به وقف در جامعه را نگاهی نامطلوب دانست و بیان داشت: اگر مردم ببینند هزینه‌ها در کجا صورت می‌گیرد و عملکرد مثبت اوقاف را از نزدیک لمس کنند، رغبت آن‌ها به اوقاف و وقف اموال بیشتر می‌شود.
وی تبلیغات در مسیر ترویج فرهنگ وقف را ارزشمند برشمرد و افزود: مسئولان اوقاف باید خدا را شکر کنند که در این مسند در حال انجام خدمت هستند که این شغل لیاقت و سعادت می‌خواهد.
اسد با بیان اینکه واسطه بودن برای رسیدن خیر اغنیا به فقرا مطلوب است، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید در جهت ترویج و تبیین سنت حسنه وقف تلاش کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز افزود: برد و وسعت وقف زیاد است که می‌‎توان از آن در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.
حجت‌الاسلام ستار علیزاده با تاکید بر اینکه باید قبول داشت اعتماد مردم نسبت به گذشته بسیار تغییر پیدا کرده و مثبت شده، بیان داشت: اعتماد مردم نسبت به وقف رو‌به رشد بوده که ثبت وقف‌های جدید نشان دهنده همین موضوع است.
وی با اشاره به اینکه در سال 91 حدود 44 وقف، در سال 92 حدود 64 وقف و در سال گذشته 198 وقف جدید در مازندران ثبت شد، ادامه داد: در سال‌جاری 35 فقره وقف جدید در مازندران ثبت شد که این آمارها نشان‌دهنده افزایش اعتماد مردم به اوقاف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اعتماد مردم باید بیشتر از گذشته جلب شود، تاکید کرد: افزایش اعتماد مردم نیازمند تلاش بیشتر مجموعه اوقاف و همکاری همه مسئولان است.
این مسئول تبلیغات وقف در رسانه‌ها را اثرگذار دانست و تصریح کرد: وقتی به مردم توضیح می‌دهیم هزینه عملکرد در کجاست و به‌چه دلیل اجاره بهاء موقوفات باید به روزرسانی شود، خود آن‌ها پیش قدم می‌شوند.
علیزاده در پایان به نمونه‌ای از اجرای نیت واقف در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان در راستای اجرای طرح ضیافت الهی و اجرای امینانه نیات واقف یک هزار سبد کالا بین نیازمندان مازندرانی توزیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار