در نشست خبری معاونان و مدیران شهرداری یزد عنوان شد
جلب مشارکت سرمایه گذاران یکی از رویکردهای شهرداری یزد برای تامین هزینه‎‎های مورد نیاز برای اجرای طرح‎‎های عمران شهری است که حجم این سرمایه‎‎گذاری‎‎ها در سال جاری سه هزار میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۷۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 08 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "سید علی مشتاقیون" معاون اداری و مالی شهرداری یزد به بودجه 370 میلیارد تومانی شهرداری یزد اشاره کرد و گفت: به عبارتی شهرداری یزد به طور متوسط روزانه باید یک میلیارد تومان درآمد را جذب و آن را در امور شهری هزینه کند.

وی یکی از معضلات یزد را سرانه پایین هزینه - درآمدی شهروندان یزدی به دلیل تراکم پایین جمعیتی شهر در مقایسه با برخی از کلان شهرها ذکر کرد به نحوی که این میزان کمتر از یک پنجم برخی از این شهرها می‎‎رسد.

مشتاقیون با بیان این که همین موضوع باعث یکسری مشکلات در تامین منابع مالی برای اجرای طرح‎‎های عمران شهری در یزد شده است، گفت: در این رابطه دو رویکرد شامل جلب مشارکت‎‎ سرمایه گذاران و رویکرد افزایش سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده مورد توجه و در دستور کار شهرداری قرار دارد.

سرمایه‎‎گذاری سه هزار میلیاردی در شهر یزد

"فرامرز رمضانی" مشاور شهردار و رییس دفتر سرمایه گذاری و امور مشارکت‎‎های شهرداری یزد هم با بیان این که منابع مالی معمول شهرداری جوابگوی نیازهای شهر نیست از تلاش برای جلب مشارکت سرمایه گذاران در طرح‎‎های عمرانی شهر خبر داد و گفت: شورای شهر یزد نیز شهرداری را موظف به تامین 20 درصد از بودجه امسال شهرداری که حدود 80 میلیارد تومان است، از این محل کرده است.

وی حجم سرمایه گذاری امسال در شهرداری یزد را بالغ بر سه هزار میلیارد تومان ذکر و آن را براساس رده شهرداری یزد در بین شهرداری‎‎های کشور مناسب خواند.

وی در مورد طرح‎‎های سرمایه گذاری شهر یزد به طرح بلوار پیرنیا از سه راه تعاون تا سه راه هراتی به طول 2700 متر و با تملک چهار هزار مترمربع با برآورد اعتبار اولیه یکهزار میلیارد تومان اشاره کرد که تفاهم نامه اولیه آن تهیه شده است.

رمضانی طرح ارگ یزد در بلوار شهید قندی با حجم اولیه سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان و مجتمع تجاری اداری بلوار طالقانی در کنار ایستگاه آتش نشانی با سرمایه گذاری اولیه 66 میلیارد تومان و همچنین طرح میدان امام حسین در زمین مجاور شرکت سنگ آهن با اعتبار اولیه 400 میلیارد تومان را از دیگر طرح‎‎هاس سرمایه گذاری شهر یزد ذکر کرد.

وی ایجاد بازار مصالح ساختمانی شهر در میدان میوه و تره بار قدیمی شهر با براورد اولیه 350 میلیارد تومان و طرح مهرآوران شهرداری با اعتبار 35 میلیارد تومان را از دیگر این طرح‎‎ها برشمرد.

این مسئول همچنین از فراخوان شهرداری برای سرمایه گذاری در خصوص نوسازی پارک شادی یزد، مجتمع بین راهی در جاده کنارگذر یزد در مجاور پایانه مسافری جدید و تاسیسات جنبی میدان میوه و تره بار جدید خبر داد.

 

روکش 550 هزار مترمربع از معابر شهر

"محمد رسول طهماسبی" معاون عمرانی شهردار نیز در این نشست با اشاره به بودجه 140 میلیارد تومانی حوزه معاونت عمرانی شهرداری، از آسفالت ۵۵۰ هزار متر مربع معابر شهر یزد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

وی افزود: اختصاص 600 میلیون تومان برای تکمیل پارک مهرآوران، ادامه فعالیت‎‎های تکمیلی پارک حسن آباد و نیز ایجاد پارک طبیعت با اعتبار ۶00 میلیون تومان در محل کشتارگاه قدیم شهر در کمتر از سه ماه از دیگر فعالیت‎‎های عمرانی شهر بوده است.

طهماسبی همچنین به ساخت و تکمیل فرهنکسرای بهمن در محل کشتارگاه قدیمی شهر اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود 18 هزار متر مربع پیاده‌رو‌سازی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده که با توجه به حجم زیاد آن به طور محسوسی در نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است.

طهماسبی یکی از مشکلات طرح بهسازی و کف سازی خیابان مسجد جامع را نبود همکاری شرکت‎‎های خدمات رسان برای جابجایی تاسیسات این معبر ذکر کرد و گفت: به همین دلیل نیز بسیاری از فعالیت‌هایی که توسط دیگر ارگان‌ها با کم‌کاری روبرو بوده، به وسیله خود شهرداری در حال انجام است.

وی یکی دیگر اقدامات شهرداری را تکمیل کتابخانه مرکزی یزد پس از وقفه 20 سال آن ذکر و تصریح کرد: برای تکمیل این طرح 2.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که عمدتاً در رابطه با محوطه‌سازی و تعویض تاسیسات داخلی ساختمان که گذشت زمان آنها را فرسوده کرده است، هزینه شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اجرای این حوزه را ساماندهی بلوار آیت‌الله فقیه خراسانی، ساماندهی مجموعه امیرچقماق و ساخت ساختمان آتش‌نشانی آزادشهر ذکر کرد.

معاون عمرانی شهردار از تکمیل فاز نخست پارکینگ طبقاتی خیابان فرخی و اجرای فازهای دوم و سوم این طرح خبر داد.

هوشمندسازی 70 تقاطع شهر یزد

"محمدرضا شفیعی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز هوشمندسازی 40 تقاطع و پیگیری هوشمندسازی 30 تقاطع دیگر را از برنامه‎‎های این معاونت ذکر کرد.

به گفته وی، تاکنون سه دوربین کنترل سرعت در معابر شهر نصب شده و 20 دوربین دیگر نیز در شهر نصب خواهد شد.

وی از دیگر اقدامات این حوزه را انتخاب مشاور و نظارت بر اجرای تقاطع‎‎های غیرهمسطح شهر، مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر، ایجاد مسیر دوچرخه در معابر شهر و ایجاد ایستگاه‎‎های دوچرخه، ایجاد مسیرهای گذر عابر پیاده، مسیر ویژه معلولان و نابینایان و غیره برشمرد.

13 میلیارد تومان هزینه تملک اراضی بلوار ولایت

"سید ابوالفضل کشفی" مدیر منطقه یک شهرداری نیز از مساحت 4200 مترمربعی این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین مناطق شهرداری یزد، مجموع اعتبارات عمرانی این منطقه را 12 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر قرارداد 95 درصد از طرح‎‎های عمرانی منطقه منعقد شده، از آغاز فعالیت اجرایی برخی از این طرح‌‌ها از سوی پیمانکاران مربوطه خبر داد.

 وی نگاه شهرداری در این منطقه را یک نگاه عدالت محور عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این منطقه حدود 30 هزار متر مربع روکش آسفالت معابر محله قدیمی سیدالشهدا بوده است.

کشفی بزرگترین طرح شهرداری دررابطه با تملک و آزادسازی را مربوط به این منطقه یعنی بلوار ولایت از دورازه قران تا میدان دارالعباده ذکر کرد که نیازمند 13 میلیارد تومان اعتبار است.

آغاز آسفالت معابر منطقه سه از هفته‎‎های آتی

"احمد خواجه منصوری" مدیر منطقه سه شهرداری هم با اشاره به وسعت سه هزار هکتاری و جمعیت 80 هزار نفری این منطقه، اعتبار این منطقه را 7.5 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: پیاده رو سازی خیابان تیمسار فلاحی، بلوار جوادالائمه، بلوار دانشگاه و بلوار باهنر از اقدامات انجام شده این منطقه در سال جاری بوده است.

وی اجرای زیرسازی و آسفالت معابر منطقه با سه میلیارد تومان اعتبار را از دیگر این اقدامات برشمرد و از آغاز مرحله دوم این عملیات در هفته‎‎های آتی خبر داد.

شروع طرح‏‏های شهری ناحیه یک

"محمد علی سلمانی" مدیر ناحیه یک منطقه سه شهرداری یزد هم با اشاره به تفکیک این ناحیه از منطقه سه به منظور تسهیل در امور شهروندان این منطقه که یکهزار و 870 مترمربع وسعت و بیش از 100 هزار نفر جمعیت، گفت: این ناحیه از محدوده شهر از سمت شهرستان تفت تا شاهدیه کشیده شده است.

وی به آغاز فعالیت‎‎های شهرسازی این ناحیه جدید التاسیس از اول مردادماه، اعتبار اختصاصی به این ناحیه را چهار میلیارد تومان ذکر کرد.

سلمانی این فعالیت‎‎های شامل حفر چاه‎‎های جذبی، تکمیل خیابان شهید جوکار، تکمیل خیابان گلستان، زیرسازی و آسفالت کوچه‎‎های با عرض کمتر از شش متر، جدول گذاری معابر  و اصلاح هندسی ورودی خیابان کارتن سازی به بلوار جانباز و طرح‎‎های توسعه فضای سبز ذکر کرد.

10 میلیارد اعتبار برای عمران ناحیه تاریخی

"سید‌محمود کشفی‌پور" مدیر شهرداری ناحیه تاریخی یزد با اشاره به 520 هکتار بافت فشرده تاریخی شهر یزد، انسجام این بافت را از مهمترین ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ناحیه تاریخی حفظ پویای این بافت تاریخی از طریق برنامه‎‎های ساماندهی به منظور ترغیب شهروندان برای سکونت در آن است.

وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری به موضوعات عمرانی این ناحیه تاریخی، از اختصاص اعتبار عمرانی در حدود 10 میلیارد تومان در این رابطه خبر داد.

وی از مهمترین طرح‎‎های عمرانی در دست اجرای این ناحیه به بدنه‌سازی خیابان قیام و نیز محدود کردن سواره روی خیابان مسجد جامع با کف‌سازی مجدد این معبر و افزایش محدوده پیاده روی در این معبر اشاره کرد.

کشفی پور همچنین به کف سازی و بدنه سازی معابر بافت متناسب با نمای تاریخی این ناحیه اشاره کرد.

گفتنی است؛ در پایان هم هر یک از معاونان و مدیران شهرداری به سئوالات خبرنگاران در مورد مسائل شهر پاسخ گفتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار