معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری مطرح کرد:
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از توسعه مراکز حمایت از حقوق کودکان در سایر استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 01 May 2019

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در همایش بین المللی حقوق کودک و وکلای دادگستری ایران به میزبانی یزد، تغییر نگرش اجتماعی به ایجاد نگاه حمایتی به حقوق کودک را ضروری خواند و گفت: حمایت از کودکان کار و خیابانی ، در نظر گرفتن دادرسی افتراقی برای کودکان، آموزش و حمایت از انها از اهداف مهم این همایش است.

وی با اشاره به ایجاد اولین مرکز تخصصی حقوق کودک در یزد به همت کانون وکلای استان یزد از توسعه مراکز حمایتی از حقوق کودکان در سایر استان‌ها خبر داد و افزود: در تلاشیم تا موضوع رعایت حقوق کودکان در جامعه و سازمان‌های مختلف نهادینه شود.

دفاع از حقوق کودکان از مهمترین اقدامات دستگاه قضا
محمد رضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزدنیز در این همایش ایجاد شعب مخصوص حمایت از کودکان با حضور قضات و مشاوران در دستگاه قضایی را نشان دهنده توجه به موضوع حقوق کودکان در دادگستری‌ها برشمرد و گفت: برگزاری کلا سهای آموزشی برای قضات، تغییر نگاه قضات با هدف حمایت از حقوق کودکان و استاندارد سازی قضایی دفاع از حقوق کودکان از مهمترین اقدامات دستگاه قضا در این خصوص است.

همزمانی این کنفرانس تخصصی با وقایع سیل خیراین کنفرانس را به پویشی در جهت حمایت از کودکان آسیب دیده از سیل تبدیل کرده بود.

این همایش با حضور وکلا ،قضات ، استادان دانشگاه و کارشناسان استانی و مسئولان کشوری برگزار شد شرکت کنندگان بر زمینه سازی حمایت و معاضدت حقوق کودکان و حاکم کردن نگاه حمایتی به کودکان در جامعه تاکید کردند.

همایش بین المللی حقوق کودک و وکلای دادگستری ایران در یزد با حضور نمایندگان یونیسف و یونسکو با موضوعاتی نظیر خشونت علیه کودکان، بررسی حقوق کودکان، نقش جامعه در بزهکاری کودکان و جایگاه کودکان در خانواده از امروز در یزد آغاز و تا فردا ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار