رييس دادگستري يزد:
ريیس کل دادگستری استان یزد در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد اظهار كرد: دفاع و حمایت از کودک و نوجوان به لحاظ ویژگی‌های عاطفی، جسمی و روحی که بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب هستند صرفاً یک عمل بشردوستانه نیست بلکه یک اقدام مهم تاثیرگذار در امر پیشگیری است.
کد خبر: ۷۴۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 02 May 2019

«محمدضا حبيبي» در ادامه تاکید کرد: کودکان و نوجوانان امروز زنان و مردان فردای جامعه بشری هستند و داشتن جامعه عاری از جرم یا کم جرم با تربیت صحیح این قشر و آنهم در سایه دفاع از حقوق آنها امکان پذیر است و در آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به این مهم توجه ویژه شده است.

وي تصریح کرد: با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون حقوق کودک و متعاقباً تعیین وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی این کنوانسیون و تصویب آیین نامه اجرایی و تشکیل کارگروه‌های کارشناسی متعدد و کنفرانس‌های تخصصی در استان‌های مختلف با همکاری دفتر یونیسف در ایران بیانگر عزم جدی جمهوری اسلامی بر همکاری با یونیسف در این راستا است.

حبیبی افزود: تشکیل شعبه های رسیدگی به حقوق اطفال، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور قضات مرتبط و تشکیل مرکز مهر خانواده در استان از جمله اقدام های موثر در تحقق رعایت حقوق کودکان است.

گفتني است؛ خشونت علیه کودکان و نوجوانان، معاضدت حقوقی و کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی و حقوق کودک در فرایند دادرسی عادلانه از محورهای کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد است که به همت معاونت حقوق بشر و وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار