رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد 235 گواهینامه طرح ایران مهارت برای دانش آموزان دهلرانی صادر شده است.
کد خبر: ۷۶۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 01 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی عنبری گفت: در سال گذشته تعداد  1233 نفر در بخش دولتی و 850 نفر در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران آموزش‌های مهارتی و فنی را در قالب بیش از 65 حرفه متنوع فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف فنی و حرفه‌ای تمامی اقشار به ویژه دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، عشایر و... هستند، افزود: همچنین در سال گذشته تعداد 100 نفر از روستاییان و عشایر، 337 نفر سربازان وظیفه نهادهای انتظامی و نظامی، 100 نفر دانش آموزان کار و دانش آموزش‌های فنی و مهارتی را در قالب طرح برون سپاری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران کسب کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران از آغاز طرح ایران مهارت در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این طرح که مختص دانش آموزان متوسطه اول، دوم و سوم است در این طرح دانش آموزان مهارت های کوتاه مدت را در آموزشگاه‌های آزاد تا سقف 60 ساعت فرا می‌گیرند که تاکنون این طرح برای 235 نفر اجرایی شده است.

وی گفت: در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان در اردیبهشت ماه امسال شعبه فنی و حرفه‌ای بخش پهله زرین آباد راه اندازی شد که با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مسوولان ذی‌ربط شعبه مذکور به خانه مهارت روستایی ارتقا پیدا کرد که در حال حاضر اولین و تنها خانه مهارت در استان ایلام است.

عنبری ادامه داد: در حال حاضر امکان آموزش تعداد 10 حرفه صنایع دستی به کارجویان و هنرجویان در خانه مهارت روستایی بخش زرین آباد تا پایان سال‌جاری فراهم است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار