مدیر کل بیمه سلامت یزد:
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به هزینه 115 میلیارد و 120 میلیون تومانی بیمه‎‎شدگان بیمه سلامت در سال گذشته، اظهار کرد: البته 40 درصد از این هزینه‎‎ها سرباری استان و مربوط به بیماران غیریزدی بوده است.
کد خبر: ۷۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 15 August 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر "محمد دریجانی" در جمع اهالی رسانه از تامین هرینه‎‎های درمانی به عنوان یکی از چالش‎‎های بیمه سلامت یاد کرد و گفت: البته با این وجود استان یزد به لحاظ خدمات درمانی مورد وثوق بیماران دیگر استان‎‎ها به ویژ ه استان‎‎های همجوار نیز هست که هزینه‎‎های سرباری را متحمل استان می‌‌کند.

وی با اشاره به هزینه 115 میلیارد و 120 میلیون تومانی بیمه‎‎شدگان بیمه سلامت در سال گذشته، 40 درصد از این هزینه‎‎ها سرباری است و مربوط به بیماران غیریزدی است.

دریجانی با بیان این که مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان بالغ بر 341 هزار نفر هستند، افزود: این هزینه‎‎های سرباری در مورد بیمه شدگان روستایی به 60 درصد نیز می‎‎رسد به عبارتی بیش از نیمی از بیماران روستایی ارجاع شده روستائیان غیربومی هستند.

وی یادآور شد: به منظور کمک به بیمه شدگانی که استان‎‎های همجوار بدون داشتن فرم و مهر ارجاع به استان نیز مراجعه می‎‎کنند، مرکز معینی در مرکز بهداشتی  درمانی خیرآباد دایر شده است تا ضمن ویزیت این بیماران فرم ارجاع آنها صادر و دفترچه آنها نیز مهر ارجاع شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به 80 هزار بیمه‎‎شده سلامت در استان پس از گذشت یک سال از اجرای طرح تحول سلامت، گفت: علی رغم این که کمتر از سه درصد از مردم استان بنا به دلایلی از پوشش بیمه‎‎ای برخوردار نیستند ولی به لحاظ استانداردها پوشش بیمه‎‎ای استان کامل محسوب می‎‎شود.

وی با بیان این که در این حوزه برای این تعداد بیمه شده 20 میلیارد تومان در سال گذشته هزینه شده است، اظهار کرد: براساس تعرفه دولتی برای بیمه هر نفر باید 165 هزار تومان گرداخت شود، بیمه سلامت این افراد را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‎‎دهد لذا از افرادی که تاکنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‎‎اند می‏خواهیم که از این شرایط بی‎‎نظیر مهیا شده از سوی دولت تدبیر و امید بهره‎مند شوند.

دریجانی با اشاره به 613 بیمار خاص تحت پوشش، 36 نفر از بیماران را هموفیلی، 60 نفر تالاسمی، 263 نفر دیابتی، 63 نفر بیماران پیوند کلیه و 191 نفر از بیماران ام اس هستند که داروهای آنها تقریباً کاملا رایگان به انها ارائه می‎‎شود.

وی با بیان این برخی از این بیماران به دلیل استفاده از داروهای خارجی باید مابه تفاوت آن را پرداخت کنند، از انعقاد تفاهم نامه‎‎ای با کانون بیماران خاص برای پرداخت این مابه تفاوت خبر داد.

وی همچنین از معرفی این قبیل بیماران به بانک‏‏های عامل برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه  و نیز انجام آزمایشات ژنتیکی بیماران هموفیلی و تالاسمی در داخل استان با راه‎اندازی مرکز ژنتیک میبد خبر داد.

دریجانی با اشاره به افزایش تعهد بیمه سلامت و شرکت‎‎های بیمه گر در مورد بیماران صعب العلاج مانند سرطانی‎‎ها برای ارائه خدمات دارویی و درمانی، اظهار کرد: البته برخی از بیماران به رغم وجود ظرفیت‏‏های درمانی در بخش دولتی، بخش خصوصی را برای درمان انتخاب می‎‎کنند که به تبع هزینه‏‏های درمانی آنها زیاد خواهد بود.

وی از مزایای ویژه و موفقیت آمیز طرح تحول سلامت را موضوع کنترل خرید دارو و تجهیزات از بیرون از بیمارستان و برخورد با موارد زیرمیزی در مباحث درمانی ذکر کرد و گفت: بیمه شدگان می‏‏توانند تخلفات در این رابطه را با شماره تلفن 1690 گزارش کنند تا مورد برخورد قرار گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان موضوع ارتقای کیفیت خدمات سلامت را از سیاست‎‎های در دستور کار بیمه سلامت بیان و عنوان کرد: برهمین اساس پزشکان موظف به فعالیت تنها در سه بیمارستان شده‎‎اند و نیز اقدام به تدوین راهنمای بالینی در مورد اقدامات درمانی در سال جاری می‎‎کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش ماندگاری پزشک خانواده در روستاها، از در اولویت قرار دادن بستری بیماران روستایی ارجاع شده از سوی بیمارستان‎های دولتی خبر داد.

دریجانی در پایان گفت: در حوزه بیماران روستایی استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد بیماران دیابتی بالای 30 سال شناسایی شده‎‎اند که امسال پیگیری و کنترل قند خون آنها از طریق پزشک خانواده در دستور  کار بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار