کد خبر: ۷۶۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 05 August 2019
دانش آموز تالشی رتبه نخست مسابقات سراسری اذان را کسب کرد

 

تابناک / آستارا - ایرنا - اداره آموزش و پرورش تالش اعلام کرد: سید طاها اطهری دانش آموز مقطع متوسطه از این شهرستان، مقام نخست رشته اذان مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس کشور را کسب کرد.

گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان تالش حاکی است که سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور با شرکت ۲ هزار دانش آموز برگزیده استان ها از هفتم تا ۱۵ مرداد ماه جاری، به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در حال برگزاری است.
دانش آموزان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل یا ۲۰، ۱۰ و ۵ جزو قرآن، اذان و مداحی با هم رقابت می کنند و تبیین و ترویج معارف و آموزه های دینی و اخلاقی برگرفته از قرآن و معرفی استعدادهای جدید قرآنی از هدف های این مسابقات است.

۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مرحله شهرستانی این رقابت ها در تالش شرکت کرده بودند و اطهری، با کسب رتبه نخست مراحل شهرستانی و استانی رشته اذان این مسابقات، به مرحله کشوری معرفی شده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و  ۳۲ هزار دانش آموز در ۴۵۰ مدرسه آن، به تحصیل علم مشغول هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار