کد خبر: ۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 24 February 2015
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: برای جبران کمبود آب در برخی شهرهای مازندران مطالعه استفاده از آب دریای خزر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، نشست شورای قشر بسیج کارمندان استان مازندران با حضور مدیرعامل و معاونین آبفا شهری و اعضای این شورا به میزبانی شرکت آبفای شهری در ساری برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران در این نشست به نقش بسیج در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: بسیجیان همچنان که در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و قناعت را ترویج دادند هم اکنون می‌توانند در زمینه مدیریت مصرف آب در جامعه اثرگذار باشند.

ذبیح‌الله ذاکری با تاکید بر ترویج فرهنگ مدیریت مصرف در میان خانواده‌ها به ویژه دانش‌آموزان گفت: کارشناسان این شرکت با حضور در مدارس، آموزش‌های لازم برای مدیریت مصرف و نحوه آشنایی با تامین و محافظت از آب را ارائه می‌دهند.

ذاکری، استفاده از کنتورهای هوشمند و تجهیزات کاهنده آب را از جمله راه‌های مدیریت مصرف آب دانست و تصریح کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده آب طی پنج سال اخیر در مازندران آغاز شد و در حال حاضر این تجهیزات به صورت رایگان در اختیار نهادها و اماکن عمومی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهری مازندران، ادامه داد: در مذاکراتی با کانون مهندسین استان، مقرر شد در ساخت‌و سازها بر شبکه داخلی آب و فاضلاب منازل نظارت شود.

وی، استفاده از آب دریای خزر را یکی از روش‌های جبران کمبود آب در مازندران عنوان کرد و گفت: در دو شهر سرخرود و نور و رویان مطالعاتی درباره  استفاده از آب دریا درحال انجام است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به وجود 7 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در مازندران اظهار داشت: 21 تا 22 درصد این شبکه‌ها فرسوده است.

شهرام نوری مسئول سازمان بسیج کارمندان مازندران نیز در این نشست، هدف شوراهای اقشاری را استفاده از ظرفیت بسیجیان متخصص و نخبه در تمام زمینه‌های مرتبط با بسیج دانست و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف  و فرهنگ سازی با موضوعات اجتماعی از جمله مدیریت مصرف آب، می‌توان از قشر بسیج کارکنان ادارات استفاده کرد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931205000946#sthash.OZnJ1jkX.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار