این در شرایطی است که بسیاری از شهرستان های استان از تخت بیمارستانی کافی برخوردارد نیستند و در سفر اخیر وزیر بهداشت نیز فقدان اعتبار برای ایجاد ، تجهیز و تکمیل بیمارستان های استان تاکید شده است .....
کد خبر: ۷۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 19 August 2015
به گزارش تابناک نقل شده از شمال نیوز در حالی که استان مازندران از کمبودهای پزشکی و سلامت رنج می برد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با طرح ادعایی عجیب از بیماران خارجی دعوت می کند تا در مازندران وداوا شوند !
این در شرایطی است که بسیاری از شهرستان های استان از تخت بیمارستانی کافی برخوردارد نیستند و در سفر اخیر وزیر بهداشت نیز فقدان اعتبار برای ایجاد ، تجهیز و تکمیل بیمارستان های استان تاکید شده است .
 با این حال معلوم نیست رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با کدام معیار و منطق سخنانی از این دست را به زبان می آورد !
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران با 40 بیمارستان امکان پذیرایی و ارائه خدمات به بیماران خارجی را دارد.
قاسم جان‌بابایی در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالین اقتصادی مازندران با امیرجانف معاون استاندار و فعالین اقتصادی  استان مانگستائو قزاقستان که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش آموزشی دارای واحد بین‌الملل است و در حال حاضر دانشجویان خارجی در این دانشگاه در رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و... درحال تحصیل هستند.
وی افزود: در بخش درمانی به صورت  بستری 40 بیمارستان‌ در مازندران که 7 مرکز آن خصوصی است امکان پذیرایی از بیماران خارجی را دارند.
این مسئول عنوان کرد: مازندران دارای 4 بیمارستان با امکان جراحی قلب و آنژیوگرافی است و در بیمارستان‌های سرطانی نیز امکان جراحی تومور، شیمی درمانی و پرتودرمانی را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: برای سایر جراحی‌ها همچون ارتوپدی، مغز، چشم، اطفال و جراحی پلاستیک این ظرفیت در استان وجود دارد.
وی یادآور شد: در درمان سرپایی نیز مراکز پزشکی و بیمارستان‌های مازندران امکان ارایه خدمات از قبیل تشخیص اندوسکوپی، اقدامات تشخیصی قلب و مغز و اعصاب انجام می‌شود که لازمه آن بررسی هزینه‌های دو کشور است تا بتوانیم تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار