رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تاکنون 13 میلیون کتاب توسط این مجموعه به چاپ رسیده است، گفت: از ابتدای امسال 128 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم.
کد خبر: ۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 20 August 2015
حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا (ع) در رأس کرامت قرار دارند و این امام همام می‌فرمایند که اگر همه بشریت با زیبایی‌های فرهنگ اسلام آشنا شوند حتما از اسلام تبعیت می‌کنند.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: یکی از برنامه‌های محوری دهه کرامت که امسال تدوین شده یک نشست علمی با موضوع امام رضا(ع)، سبک زندگی و همدلی و هم‌زبانی است و زمان برگزاری آن یکم شهریور ماه امسال تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این نشست صاحبان مقالات برتر در هر دو حوزه سبک زندگی، همدلی و همزبانی حضور خواهند داشت، همچنین ائمه جمعه شهرهای تلفیقی کشور از سه استان خراسان رضوی و اساتید حوزه و دانشگاه در این برنامه حضور می‌یابند ضمن اینکه در افتتاحیه این برنامه آیت‌الله اراکی و در اختتامیه ایت‌الله واعظی سخنرانی می‌کنند.

شریعتی‌تبار با تاکید بر اینکه برپایی این نشست در شرایط کنونی منطقه تاثیرگذار خواهد بود، عنوان کرد: در تلاش هستیم در این نشست علمی کمیسیونی با حضور علمای شیعه و اهل سنت برگزار کنیم که تجلی بحث آن سیره رضوی باشد.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این برهه زمانی که گروهک‌های تکفیری با حمایت‌های مالی استکبار جهانی تقویت و این چنین جنایاتی وحشیانه‌ای را مرتکب می‌شوند وجود چنین نشستی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

شریعتی‌تبار افزود: رهبری فرمودند شیعیانی که در لندن حضور دارند و به اختلافات دامن می‌زنند آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و روی دیگر جریان تکفیر آنها هستند با این دید وقتی سیره امام رضا(ع) را نگاه می‌کنیم اصولی جامع از زندگی و محورهای آن را متوجه می‌شویم که احسان، انفاق و همچنین احترام به انسان‌ها در قالب این سیره دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقالات ارسال شده به نشست در قالب کتابی با عنوان سبک زندگی اسلامی معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: مقالات رسیده به این همایش مربوط به سال گذشته است که تعداد آن حدود 100 مقاله بود و از میان آنها 15 مقاله برگزیده چاپ شده است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با تاکید بر وجود وحدت در بین مسلمانان منطقه یادآور شد: غیر از وهابیت که همان داعشی‌ها هستند برادران اهل سنت (ع) می‌توانند محور وحدت باشند، لذا زیارت و محبت اهل بیت(ع) در بین همه مسلمانان وجود دارد.

وی با اشاره به پیشینه تاسیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آُستان قدس، گفت: با تدبیر حکیمانه تولیت آستان قدس رضوی در سال 63 این مرکز همزمان با تاسیس دانشگاه علوم رضوی تاسیس شده و 31 سال از عمر این نهاد می‌گذرد ضمن اینکه آیت‌الله طبسی احساس کردند در کنار حوزه علمیه مشهد و همچنین در کنار دانشگاه علوم رضوی که یک نظام تلفیقی از حوزه و دانشگاه است، وجود یک مرکز پژوهشی لازم است.

شریعتی‌تبار اظهار کرد: در زمینه مسایل بنیادین و علوم با همکاری پژوهشگران به تحقیق و توسعه در این مرکز پرداخته می‌شود و ارائه خدمت فرهنگی به نظام اسلامی و جامعه اسلامی در کنار تامین نیازهای فرهنگی زائران از اهداف این بنیاد است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: 20 گروه پژوهشی در بنیاد داریم که بخش قرآن، حدیث، کلام و فلسفه، اقتصاد، فقه و مبانی و حقوق و مطالعات فرهنگی و زائر، کودک و نوجوان، دایرةالمعارف و خراسان‌شناسی نمونه‌ای از این گروه‌ها است، همچنین تاکنون حدود 13 میلیون کتاب از سوی این مرکز چاپ و به عرصه فرهنگ تقدیم شده است.

وی افزود: تعداد کتاب‌هایی که از ابتدای امسال منتشر کرده‌ایم 128 عنوان بوده و از میان آنها تعدادی چاپ دوم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار