رییس سازمان سینمایی کشور:
رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به این که 75 درصد از سینمای اروپا توسط سینمای هالیود اشغال شده است، گفت: امروز سینمای غربی نیازمند خروجی سینمای ایران است اروپایی‌ها برای مقابله با سینمای هالیوود، به سینمای ایران پناه آورده‌اند.
کد خبر: ۷۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 20 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "حجت الله ایوبی" در آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی که با حضور "علیرضا تابش" مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و مسئولان استانی در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و هنر ایرانی یک امر فانتزی و تشریفاتی نیست بلکه روح این ملت است.

وی با اشاره به ارزش والا و شناخته شده فرهنگ و هنر ایرانی در جهان، اظهار کرد: هر چند می‎‎توان غذای جسم را می‌توان از کشورهای دیگر وارد کرد اما غذای روح را که همان فرهنگ و هنر است را از جایی دیگر وارد کرد.

ایوبی در ادامه ایران را تنها ملتی دانست که آنقدر برای نگاشتن کتاب و دانستن ارزش قائل است که نویسندگی را به هنری بزرگ تبدیل کرده و هنرهایی مانند خوشنویسی و مینیاتور و غیره را ابداع کرده است.

وی گفت: ملت ایران، ملتی است که پای در سنت‎ها دارد ولی با از جهان مدرن نیز عقب نیست.

معاون وزیر با تاکید بر حفظ اصالت‎‎های فرهنگی برای جهانی شدن، گفت: زمانی جهانی خواهیم شد که سعی در حفظ اصالت‌های خودمان کنیم و با تکیه بر اصالت، فرهنگ و هنر و ارزش‌هایمان به سمت جهانی شدن حرکت کنیم.

وی با بیان این که سینما یعنی آینده، اظهار کرد: هر چند که ما چند سال دیرتر از غرب وارد حوزه سینما شده‎‎ایم ولی سینمای غربی نیست بلکه با فرهنگ و هنر ایرانی عجین و تبدیل به سینمای ایرانی شده است.

به گفته ایوبی، هر چند سینما را از غرب گرفته‎‎ایم ولی امروز سینمای غربی نیازمند خروجی سینمای ایران است اروپایی‌ها برای مقابله با سینمای هالیوود، به سینمای ایران پناه آورده‌اند.

وی با بیان این که 75 درصد از سینمای اروپاه را سینمای هالیود به خود اختصا داده است، اعلام کرد: در سال گذشته 70 درصد افزایش مخاطبان فیلم‏‏های ایرانی با مضامین معنوی و تحکیم بنیان خانواده داشته‎‎ایم.

رییس سازمان سینمایی کشور با مقایسه وضعیت کنونی کشورمان با کشورهای همسایه به لحاظ امنیت و آسایش، گفت: امروز این کشورها آرزو دارند که تنها چند هنرمندان در سطح هنرمندان کشورمان داشته باشند.

ایوبی در پایان نیز از هنرمندان خواست تا قدردان این نعمت‎‎ها باشند و از مدیران نیز خواست تا قدر هنرمندان کشورمان را بدانند و به آنها دهند تا اثر خلق کنند و بیافرینند.

"محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم در این مراسم طی سخنانی گفت: استان یزد بستر مناسبی برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی با روح معنوی به دلیل برخورداری از خواستگاه مذهبی و دینی است که این دیار را مفتخر به دارالعباده بودن کرده است.

وی به برگزاری چند دوره جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد اشاره کرد و گفت: یزد در زمینه‌های مختلف هنری دارای ارزش‌های والایی است که همین ارزش‌ها، نشان دهنده ظرفیت استان برای برگزاری همایش‌هایی در این سطح است.

طالبی در پایان گفت: انتظار ما این است که در ادامه‌‌ی این مسیر، هنرمندان استان را یاری کنیم تا با تعامل بیشتر شاهد برگزاری جشنواره‎‎هایی غنی‎‎تر با نمایش آثار متعدد و بهتر از سوی هنرمندان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار