رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه مشکلات زیرساختی، به‌ویژه در روستاها را عامل اصلی ضعف تورگردانی در کرمانشاه دانست.
کد خبر: ۸۰۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 27 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فردین امیری ، با اشاره به نقش مهم تورگردانی در صنعت توریسم، اظهار کرد: با وجود پتانسیل‌های زیادی که کرمانشاه در بخش گردشگری دارد، اما متاسفانه در بحث تورگردانی و جذب گردشگر با عرضه بسته‌های مناسب سفر ضعیف هستیم.

وی مشکلات زیرساختی را از مهمترین دلایل ضعف تورگردانی در کرمانشاه دانست و گفت: استاندارد نبودن خدمات مراکز اقامتی، پذیرایی و رفاهی و در کنار آن ناکافی بودن و کمبود برخی تاسیسات گردشگری از موانع مهم تقویت تورگردانی در کرمانشاه است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر روستاهای منطقه اورمانات یکی از پرترددترین مناطق گردشگری استان هستند و گردشگران زیادی به سمت این مناطق سرازیر می‌شوند، اما این روستاها و دیگر روستاهای هدف گردشگری استان هنوز برای پذیرش گسترده گردشگران آماده نشده‌اند.

وی افزود: زمانی که قرار است در روستاهای استان جشنواره یا رویداد گردشگری برگزار شود، تورهای گردشگری نیز برای حضور در این رویدادها بسته می‌شود و گردشگران را به این روستاها می‌آوریم، اما زیرساخت‌های روستاهایمان از جاده دسترسی گرفته تا ظرفیت اقامت و اینترنت جوابگوی تعداد زیادی گردشگر نیست و وقتی هم گردشگر این ضعف‌های زیرساختی را می‌‎بیند، ترجیح می‌دهد دیگر در جشنواره‌ها حضور پیدا نکند و دیگر به کرمانشاه نیاید.

امیری در ادامه برلزوم آموزش فرهنگ برخورد با گردشگر در روستاهای گردشگرپذیر استان هم تاکید کرد و گفت: طی دهه‌های گذشته به واسطه تردد زیاد گردشگران به شمال کشور، مردم روستاهای این منطقه فرهنگ برخورد با گردشگر را به خوبی فرا گرفته‌اند و این امر باعث شده نه تنها به اقتصاد آنها کمک شود، بلکه گردشگران نیز ترغیب شوند بیشتر به این مناطق سفر کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از روستاهای کرمانشاه این را نپذیرفته‌اند که می‌توانند از قِبل گردشگری درآمد کسب کنند و نمی‌دانند که چگونه باید با گردشگر برخورد داشته باشند.     

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه پرداخت تسهیلات به دفاتر گردشگری به عنوان پایه‌های اصلی تورگردانی و نیز راه اندازی مسیرهای جدید هوایی را از دیگر راه‌های تقویت تورگردانی در کرمانشاه عنوان کرد.

       

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار