ریزش چاه در زمین گودبرداری شده كارگر افغانی را به كام مرگ كشاند.
کد خبر: ۸۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 23 August 2015
به گزارش  تابناک یزد، در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی يزد ساعت 14:28 بعد از ظهر يكشنبه بيست و پنجم مرداد ماه نود و چهار با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه هاي شماره 6 و 8 را با سه دستگاه خودروي  امداد و نجات به محل حادثه در بلوار سيدمحمدكاظم يزدي ، بعد از كوچه جوادالائمه اعزام كرد.

ميداني معاون عمليات آتش نشانی يزد که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در این حادثه کارگر جوانی در یک زمین گودبرداری شده ، مشغول حفر چاه بود که بر اثر ريزش بدنه چاه در زیر انبوهی از خاک مدفون شده بود .

وی افزود: آتش‌نشانان در كمتر از 5 دقيقه خود را به محل حادثه رساندند و بی‌درنگ عملیات خود را برای بیرون آوردن فرد گرفتار شده آغاز کردند .

ميداني اضافه کرد: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ایمنی و ابزار نجات وارد چاه شدند و پس از بررسی های اولیه مشخص شد کارگر مدفون شده حدوداً در عمق 4 متری چاه بوده و خاک بسیار زیادی بر روی وی فرو ریخته و  اين موضوع باعث شد حساسيت كار امدادگران بيشتر شود . بالاخره امدادگران آتش نشاني يزد بعد از 4 ساعت تلاش بي وقفه توانستند فرد مدفون شده را از عمق چاه خارج  و تحویل  امدادگران اورژانس  حاضر در محل نموده که  پس از معاینات لازم مرگ این کارگر را تائید کردند.

سيد عباس ميرشمسي مديرعامل سازمان آتش نشاني يزد که از ابتدا در محل حادثه حضور داشت : با اظهار نگراني از عملكرد بعضي از پيمانكاران و صاحبان ساختمانها كه حداقل موارد  اصول ايمني را رعایت نمي كنند گفت : متاسفانه از اول سالجاري تاكنون اين هفتمين حادثه و سومين نفر است كه بر اثر ريزش چاه و كانال به كام مرگ رفته و تمامي آنها تبعه افغان بوده اند و اين نشان مي دهد كه اكثر آنها اطلاعاتي در خصوص چگونگي حفر چاه و نوع خاك را نداشته اند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی  از همشهريان محترم درخواست نمود در زمان وقوع اينگونه حوادث از دلسوزي و دخالت در انجام امور امداد گران و اظهار نظر هاي بي مورد و كارشناسي نشده و تجمع در محل حادثه جداً خودداري نمايد چون اين عمل باعث تأخير در امداد رساني همكارانمان به مددجويان مي شود . و حتي ممكن است جان امدادگران نیز در معرض خطر قرار گيرد . ميرشمسي در پايان از همكاري نيروي انتظامي ، پليس آگاهي و اورژانش تقدير و تشكر نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار