رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد گفت: مرحله نخست عملیات گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی فیروزآباد برای مقابله با ویروس کرونا با ۱۳ تراکتور و پهپاد سم‌پاش انجام شد.
کد خبر: ۸۲۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:خدابخش چگینی با اشاره به آموزشهای ارائه‌شده و اطلاع‌رسانی گسترده در زمینهٔ مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: در زمینه پیشگیری، اطلاع‌رسانی به مردم از ابتدای شیوع ویروس آغازشده و تاکنون با توزیع تراکت، پوستر آموزش شست و شوی صحیح دست، پمفلت و نصب بنر در اماکن و مجامع عمومی و دوره‌های آموزشی بسیاری در دانشگاه‌ها ازجمله اقدامات نخستین این شبکه بوده است.
وی ایجاد جو روانی را مهم‌ترین موضوع در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر دانست و افزود: یکی از مشکلات به وجود آمده حضور تعدادی از افراد غیرکارشناس در شبکه‌های مجازی است که اقدام به اظهارنظر در مورد بیماری کرونا کرده که این امر موجب از بین رفتن آرامش روانی مردم شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد ضمن تاکید بر ممانعت از اقدامات غیر کارشناسی گفت: شبکه‌های مجازی تنها به مسئله آموزش براساس نظر مراجع مرتبط همچون وزارت بهداشت و درمان اقدام کنند.
چگینی بابیان این‌که تمامی کارکنان درمانی بیمارستان و مراکز بهداشتی در این شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند اضافه کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا در کشور تاکنون ۱۳ مورد بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان حضرت قائم (عج) بستری‌شده که نتیجه نمونه ارسال‌شده ٨ مورد منفی و هنوز جواب نمونه‌گیری سایرین از مرکز استان اعلام‌نشده است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی فضای لازم برای نگهداری بیماران صورت گرفته و تاکنون خوشبختانه مورد مثبت به بیماری کرونا در فیروزآباد مشاهده نشده بنابراین شهروندان به اخبار و اطلاعاتی که در غیررسمی منتشر می‌شود توجه نکنند و اخبار و آمار مربوطه را از مراجع روابط عمومی و خبرگزاری‌های رسمی دریافت نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد گفت: یکی از الزامات شهرستان در نانوایی‌ها تفکیک تحویل‌دهنده نان از دریافت‌کننده پول بوده که مردم می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت این مسئله مراتب را علاوه بر تذکر شفاهی به نانوایی به شبکه بهداشت و...نیز گزارش دهند.
چگینی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا هم‌اینک تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضروری به‌منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف‌ شده‌اند.
وی تصریح کرد: این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت‌وآمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تأثیر گذاشته است.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار