وحید رجایی:
به گزارش تابناک سمنان: وحید رجایی فرماندار گرمسار بابیان اینکه تمام برنامه‌های ستاد تسهیل سفر نوروزی در این شهرستان لغو شده است، گفت: مردم برای حفظ سلامت خود ایام نوروز در خانه بمانند.
کد خبر: ۸۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 11 March 2020

Image result for وحید رجائی سمنان تابناک سمنان

 

وحید رجایی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گرمسار به میزبانی فرمانداری شهرستان اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت مردم تمام برنامه‌های ستاد تسهیل سفر نوروزی در این شهرستان لغو شده است.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی هرگونه تجمع و برنامه‌های غیرضروری را لغو و از آن جلوگیری کنند، تصریح کرد: فعالیت ستاد تسهیل نوروزی در ذیل ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا برای جلوگیری از ورود مسافران به شهرستان در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.

وحید رجایی با تأکید بر لزوم قرنطینه خانگی و همکاری مردم در راستای جلوگیری از شیوع گسترده و همه‌گیر این بیماری خاطرنشان کرد: مبارزه با شیوع کرونا نیازمند همدلی است و همه باید در کنار هم به مقابله با آن بپردازیم.

رجایی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی تمام مراکز گردشگری و اقامتی گرمسار تعطیل است، اضافه کرد: مسافران و گردشگران از ورود به شهرستان پرهیز کنند و همشهریان در این ایام با پرهیز از حضور پرتراکم در بازار و اماکن خریدوفروش نسبت به تأمین سلامت خود حساس باشند.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه مردم خریدهای ضروری خود را از مراکز کم تراکم انجام دهند، یادآور شد: هنوز معلوم نیست که این روند تا کی ادامه خواهد داشت و ما به‌صورت مرتب وضعیت را رصد می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش ویژه رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی برای رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم با در نظر گرفتن آرامش روانی مردم به تقویت اعتماد و امید به زندگی در جامعه کمک کنند.

رجایی از راه‌اندازی کمپین «من یک شهروند پیشگیرم» در گرمسار خبر داد و گفت: کنترل و کاهش اثرات این بیماری مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این کمپین است و این در حالی است که مسئله پیشگیری از کرونا در شرایط خوبی قرار دارد اما مردم باید بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: مراجعات مردم به مراکز درمانی، بیمارستان، بانک‌ها، ادارات و … در حال کنترل است، اما مردم باید هشدارهای علوم پزشکی را جدی گرفته و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه در این ایام باید اخبار درست در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: تقسیم‌کار بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته و کمبودها در حد توان برطرف شده و رفع مشکلات مردم در دستور کار قرارگرفته است.

رجایی بهترین روش و توصیه پیشگیری از شیوع بیماری را در خانه ماندن اعلام کرد و گفت: عدم تردد غیرضروری در سطح شهر و اماکن عمومی در دستور کار عموم مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام بهداشتی و پزشکی در گرمسار خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در اسرع وقت موارد تخلفات احتمالی در خصوص موارد بهداشتی را به شبکه بهداشت و درمان و تخلفات احتمالی حوزه اصناف را به تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار