استاندار مازندران گفت: تبلیغات شهری به کرونا اختصاص یابد تا آگاهی مردم افزایش یابد.
کد خبر: ۸۳۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 13 March 2020

احمد حسین‌زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: پزشکان و پرستاران سرمایه‌های انسانی کشور هستند و سلامت‌شان در چنین شرایطی باید در الویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مراکز تب سنجی باید جدی و سخت‌گیرانه تست بگیرند و شناسایی‌های انجام شده توام با قرنطینه یا بازگشت همراه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسافری که علایم مشخص را داشته باشد با هزینه خودش به مدت ۱۴ روز قرنطینه شده یا بازگشت داده می‌شود، گفت: میزان مراجعه مردم به ادارات را کم کنید، برخی خدمات باید به زمان دیگری موکول شود تا شاهد حجم بالای مراجعه نباشیم.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: هر جایی که تراکم بیشتر شود، بیماری شیوع بیشتری پیدا می‌کند چراکه که حتی روستاهای مازندران هم با وجود تجمع و تردد کمتر موارد مشکوک شناسایی شده است.

وی ادامه داد: جلسه شورای اداری مازندران با موضوع کرونا به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و دستگاه‌ها الویت اولشان باید مقابله با کرونا شود.

در صورت رعایت نکردن بهداشت بازارها بسته خواهد شد

استاندار مازندران افزود: هیچ کوتاهی را از مدیران مرتبط با مراکز مهمی نظیر جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، داروخانه‌ها و عابر بانک‌ها پذیرا نخواهیم بود.

حسین‌زادگان بیان کرد: بازرسان بهداشت با همکاری نیروی انتظامی هر جایی را که بهداشت عمومی را رعایت نکردند، تعطیل کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ خانه مسافر و هتلی نباید پذیرش مسافر داشته باشد، تصریح کرد: نیازهای دارویی و بهداشتی مازندران با نامه استاندار به وزیران مربوطه اعلام شده است.

استاندار مازندران یادآور شد:‌ هیچ مدیری حق ندارد تا تست مثبت کرونا اعلام نشد، بیماری خود را علنی و عمومی کند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا توان مضاعف مدیران را طلب می‌کند و آرامش بخشی به جامعه الویت رسانه‌ها و دستگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا، فاز اول پروژه گسترش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری صبح امروز با حضور استاندار مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی آقای قربانخانی یکی از خیرین سلامت به بهره‌برداری رسیده است که دارای بخش ایزوله تنفسی با ۳ تخت، بخش ویژه ICU با ۴ تخت، بخش بستری با ۹ تخت و اتاق‌های عمل سرپایی و cpr، آزمایشگاه، بانک خون و فضای آموزشی می‌باشد.

این مرکز به‌عنوان دومین پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از افتتاح مرکز ایزوله تنفسی فشار منفی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر پس از شیوع بیماری کرونا است و راه‌اندازی این پروژه‌ها نقش مهمی در درمان بیماران عفونی و کرونایی ایفا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار