معاون هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: میزبانی خراسان جنوبی در بیست و چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه رویشی جدید در حوزه تئاتر این استان شمرده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 30 August 2015

معاون هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: میزبانی خراسان جنوبی در بیست و چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه رویشی جدید در حوزه تئاتر این استان شمرده می‌شود.

به گزارش تابناک مهدی حبیبی معاون هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری این جشنواره را منطبق بر باورها و ارزشهای مردمان خراسان جنوبی دانست و اظهار داشت:‌ این حرکت انرژی مضاعفی برای شکوفایی هنرمندان عرصه نمایش استان فراهم می‌کند.

احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در رابطه با برگزاری این جشنواره در استان، بیان داشت:‌ این جشنواره فرصت طلایی را فراهم کرده تا هنرمندان عرصه نمایش ضمن محک زدن خود از تجربیات اساتید و هنرمندان استفاده کنند و خود را برای حضور در عرصه‌‌های بزرگتر آماده کنند.

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه این جشنواره امسال با شعار معنویت، اندیشه و هنر اجرا می‌شود،‌ تصریح کرد: جشنواره سوره ماه فرهنگ انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند.

مجید کریمیان بیان داشت: این جشنواره شرایط مناسبی را برای رشد کیفی مجموعه تئاتر استان، ایجاد ارتباط با هنرمندان استان‌های مختلف و تبادل تجربیات فراهم می‌کند.

جشنواره تئاتر سوره ماه فرصتی فراهم کرده تا جامعه هنری خراسان جنوبی میزبان معنویت، اندیشه و هنر باشند.

سرپرست حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: سالن‌های تئاتر بیرجند برای اجراهای جشنواره تئاتر سوره ماه تجهیز شده‌اند و آثار در سالن‌های گلبانگ و علامه فرزان به روی صحنه می‌روند.

گفتنی است بیست و چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه با نمایش 10 اثر هنری از استان‌های مختلف منطقه 2 جشنواره، امروز در خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره سراسری با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و با هدف پرورش استعدادهای هنرمندان جوان این مرز و بوم بیست و چهارمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه را در سه استان زنجان، خوزستان و خراسان جنوبی برگزار می‌کند.

آثار نمایشی منطقه 2 جشنواره در حالی به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود که استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و هرمزگان نمایش‌های خود را از هفتم تا نهم شهریور به روی صحنه می‌برند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار