امام جمعه موقت بیرجند:
محمد باقرعبادی امام جمعه موقت بیرجند درخطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند پراختن به امور اقتصادی مردم را از واجبات دین اسلام دانست
کد خبر: ۸۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 30 August 2015

به گزارش تابناک از بیرجند، حجت الاسلام محمد باقرعبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، اظهار کرد: انتخاب دولت در گذشته عملاً توسط آمریکا و با دیکته کردن به شاه انجام می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی مردم حق انتخاب پیدا کردند و هیات دولت مقبولیت خود را از مردم می‌گیرد و این نعمت بسیار بزرگی است.

وی از زحمات دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در شرایط سخت اقتصادی و اعتباری کشور تشکر کرد گفت: اما هر حرکتی باید روند تکاملی داشته باشد و مقام معظم رهبری مطالبات مهمی در دیدار با هیات دولت مطرح کردند که باید اصلاح امور اقتصادی در سرلوحه کار دولت باشد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در اسلام پراختن به امور اقتصادی مردم از واجبات است و نسبت به خطر فقر در روایات گوشزد شده است.

وی با بیان اینکه هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دست تروریست و منافقان کوردل روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده، افزود: غربی‌ها به عنوان مدعیان دروغین حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، ایران اسلامی را با وجود 17 هزار شهید ترور شده حامی تروریسم معرفی می‌کنند.

عبادی با اشاره به 10 شهریور ماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) آجا، اظهار کرد: امروز نیروهای این قرارگاه سایه امنیتی بر سر کشور ایجاد کردند که نعمت بسیار بزرگی است که قابل مقایسه به هیچ چیز نیست.

وی به تصویب قانون بانکداری بدون ربا در شهریور سال 62 اشاره کرد و افزود: متاسفانه بانکداری ما هنوز صد در صد اسلامی نیست و رگه‌های از ربا در معاملات بانکی و موسسات اعتباری دیده می‌شود که امیدواریم تجدیدنظر شود چرا که آسیبهای ربا برای اقتصاد و مردم بسیار مضر است و آیات و روایات بسیاری نسبت به این امر هشدار داده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز رحلت آیت الله حائری (ره)، مؤسس حوزه علمیه قم گفت:امیدواریم ما ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم و در حال حاضر حوزه‌های علمیه در کشور کمبود مکان و مدرسه دارند و اعتباراتی که دولت به آنان می‌دهد گاهی به اندازه اعتبارات یک دانشگاه نیست.

عبادی تصریح کرد: لازم است نسبت به توسعه عمرانی و مدرسه‌سازی حوزه‌های علمیه خیران همت کنند و نظام اسلامی نیز بیشتر از گذشته در این خصوص اعتبار اختصاص دهد.

وی ارتقای فرهنگ کار و عمل دینی در بین مردم را بسیار جدی دانست و افزود: اگر در عرصه فرهنگی دقت نشود جامعه دچار احساس از خودباختگی می‌شود و یکی از آثار تهاجم فرهنگی انتخاب نام‌های خارجی برای مغازه‌ها و مکان‌های تجاری است.

وی با بیان اینکه ما طرف‌دار قهر با دنیا نیستیم اما باید ارتباط ما با دنیا عزتمندانه باشد، تصریح کرد: سوابق سیاه انگلیس نشان می‌دهد که در آینده عملکرد سیاهی خواهند داشت و انگلیس باید بداند که ملت ایران از حضورش ذوق زده نشده و همچنان انگلیس منفور ملت ایران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار