کد خبر: ۸۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ 31 August 2015
دی‌ماه سال 92 بود که موضوع آزادسازی نرخ عوارضی آزادراه‌ها مطرح‌ و آزادسازی قیمت عوارضی آزادراه‌ها و تنوع‌سازی نرخ در روز‌های پیک و غیر پیک ‌عنوان شد.

به گزارش تابناک یزد، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در این‌باره به فارس گفت که اجرای زیرساخت‌های عمرانی با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست و در این راستا باید بخش خصوصی جذب شود؛ در این عرصه باید مشوق‌هایی برای جذب بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها داشته باشیم.
حسن احمدی نوری‌ از شناورسازی نرخ‌های عوارضی آزادراه‌ها خبر داد و گفت که ‌در راستای بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار، نرخ‌ها در زمان‌های پیک و غیرپیک متنوع می‌شود.

وی با اشاره به تلاش دولت برای فراهم‌سازی مشوق‌های جذب سرمایه بخش خصوصی، گفته بود: در حال آسیب‌شناسی وضعیت گذشته ساخت آزاد‌راه‌ها با مشارکت بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم قوانین را اصلاح کنیم و در این راستا به نتایجی مطلوب دست یافته‌ایم.

بنا به گفته احمدی‌نوری نرخ عوارضی آزادراه‌ها با درخواست بخش خصوصی به عنوان شریک‌ دولت در آزاد‌راه و در راستای توجیه مالی مطلوب‌تر، متنوع می‌شود و از این پس قیمت عوارضی در روز‌های کم‌تردد ارزان‌تر و طبیعتاً در روز‌های پرتردد بیشتر خواهد بود.

به گزارش فارس ‌چند روزی است‌ نرخ عوارضی آزادراه‌ها برای سال 94 افزایش یافته است و ظاهراً دولت برنامه دارد در گامی دیگر به آزادسازی نرخ عوارضی آزادراه‌ها نزدیک شود. این در حالی است که افزایش نرخ عوارضی بدون اطلاع‌رسانی قبلی در سال جاری انجام شد و نرخ عوارضی اغلب آزادراه‌‌های کشور چند روزی است افزایش یافته‌ است.
به گزارش خبرنگار تابناک برای مثال عوارض اتوبان کاشان- تهران از 1000 تومان به 1500 تومان در هر جایگاه افزایش پیدا کرده است. در واقع نرخ عوارض افزایش 50 درصدی را تجربه می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار