سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری اند، که ۳۰ نفر از آنان در مراقبت‌های ویژه هستند.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 18 July 2020

امار مبتلایان به کرونا در قزوین افزایش یافت/مردم در مراکز پرجمعیت شرکت نکنند

به گزارش تابناک قزوین، پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه سهل انگاری و بی‌توجهی به خطر ابتلا به ویروس کرونا در استان موجب شده که شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در استان قزوین باشیم.

وی بیشترین مکان آلودگی به ویروس کرونا در روزهای اخیر را شرکت در جشن‌های عروسی عنوان کرد و افزود: شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در مراکز پرجمعیت را جدی بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری بودند که نسبت به روز گذشته دو نفر کاهش داشت.

نامدار عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری شدند ضمن اینکه ۳۰ نفر از بیماران کرونایی تحت مراقبت‌های ویژه هستند که نسبت به روز گذشته دو نفر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از روز پنجم اسفندماه سال گذشته تاکنون شش هزار و ۵۶۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان قزوین بستری شده و حدود ۱۷۰ هزار نفر نیز به صورت سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت استان مراجعه کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: مردم در صورتی که قصد شرکت در دورهمی‌ دارند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در فاصله بیش از ۲ متری در فضاهای سرباز باشند.

وی بیان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ماسک زدن است که البته با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک از تاریخ ۱۵ تیرماه در استان هنوز نتایج استفاده از ماسک را در استان قزوین ندیدیم.

نامدار عنوان کرد: با توجه به گذشت ۱۰ روز از اجباری شدن استفاده از ماسک باید اکنون شرایط به گونه‌ای باشد که شاهد کاهش روند بیماری در استان باشیم اما هنوز در روند ثبات و افزایشی قرار داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که علائم و شرایط و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا در هفته آینده شاهد نزول ابتلا به بیماری باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار