رئيس کل دادگستري خراسان رضوي مطرح کرد:
حجت الاسلام مظفري گفت: در رسيدگي به پرونده شرکت پديده يک نگاه اين بود که هرفردي مطالبه دارد شکايت کند و پرونده تشکيل دهد که در اين صورت حداقل يک ميليون پرونده در دستگاه قضايي تشکيل مي شد.
کد خبر: ۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶ 05 September 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، رئيس کل دادگستري خراسان رضوي در شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادگستري کل خراسان رضوي برگزار شد، افزود : با تدبير و پيشگيري، سياستي اتخاذ شد که براي جلب رضايت مردم، مسئولان شرکت پدیده مکلف به پاسخگویی شدند.
وی یادآوری کرد : تمام سازمان ها و دستگاه ها وقتي مسئوليت جدي به آن‌ها واگذار مي شود براي حل آن نگاهشان به دادگستري است که اين نگاه، نگاه غلطي است.
وي افزود: اکنون دادگستري ضابط قضايي بانک ها ، منابع طبيعي، محل رسيدگي به طلاق ، مسائل و آسيب هاي اجتماعي و حتي کوچک ترين موضوعات مانند تغيير اسم ، جابه جايي سرباز وسايرمسائل شده است.
وي اضافه کرد: اين نگاه که دادگستري مانع طلاق، تصرف ارتفاعات، زمين خواري و ساير مسائل اجتماعي شود نگاه غلطي است که مسئولان قضايي نيز خود به اين موضوع دامن زده و باعث تنبلي ساير دستگاه ها شده اند.
وي با بيان اين که بايد با مديراني که احساس مسئوليت نمي کنند و باعث به وجود آمدن مشکل براي سازمان و ايجاد آسيب هاي اجتماعي مي شوند، به عنوان مدير ناموفق برخورد کرد، افزود: شوراي پيشگيري از جرم بايد سازمان ها و دستگاه ها را از وظايف خودشان آگاه کند. بايد تلاش کنيم دستگاه قضايي را از حالت ابزاري بودن خارج کنيم.
وي تصريح کرد: دستگاه قضايي امروز مکلف به رسيدگي به تمام مسائل شده است و ساير سازمان ها وظايف خود را انجام نمي دهند؛ کميته امداد، تامين اجتماعي ، سازمان نظام وظيفه و ساير سازمان ها بخشي از وظايفشان را روي دوش دادگستري گذاشته و با اين کار دادگستري را فلج کرده اند.
رئيس دادگستري خراسان رضوي افزود: مردم سالاري، يعني جلب رضايت مردم و اجراي عدالت، درهمين راستاست که مردم مي خواهند احکام الهي اجرا شود و تجربه نشان داده است که هرجا از اجراي احکام الهي عقب نشيني کرده ايم، زيان ديده ايم به همين دليل براي اجراي احکام موضوعه و الهي نبايد عقب نشيني کنيم . 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
تیتر از کجا آوردی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار