با تابناک خراسان شمالی:
مرکز استان خراسان شمالی با 210 هزار نفر جمعیت و داشتن ساختمان های بلند مرتبه فاقد تجهیزات امدادرسانی ویژه این ساختمان هاست. در چند سال گذشته برج های 11 تا 13 طبقه در استان ساخته شده ولی به موازات آن امکانات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی به سازمان آتش نشانی بجنورد اختصاص نیافته است
کد خبر: ۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 10 September 2015

حیدری وابط عمومی سازمان آتش نشانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی،گفت: علیرغم مکاتبات انجام شده از سال 1388 تاکنون متاسفانه خرید خودرو نردبان دار به دلیل هزینه بالای آن امکانپذیر نشده است.
حیدری با اشاره به اینکه استفاده از خودروهای نردبان دار،رسیدن آتش نشانان تا ارتفاع 40 متر را فراهم می کند، افزود:برای خرید یک دستگاه خودروی نردبان دار و بالابر افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در توان خرید آن برای شهرداری یا سازمان آتش نشانی وجود ندارد.

حیدری در ادامه گفت:وزارت کشور پیش بینی کرده تمام شهرهای کشور که بین 200 تا 300 هزار نفر جمعیت داشته و فاقد تجهیزات خودروی نردبان دار هستند را در زمینه مجهز کند،که در این راستا قرار است 70 درصد هزینه تهیه این تجهیزات را وزارت کشور و 30 درصد ان از محل اعتبارات استانی تامین شود.

  وی اظهار امیدواری کرد:با پیگیری و مکاتبات انجام شده،امید است این تجهیزات تا پایان سال آینده برای سازمان آتش نشانی بجنورد خریداری شود.  

وی با بیان اینکه دستگاه خودروی نردبان دار و بالابر بخشی از تجهیزات ضروری و حیاتی در امدادرسانی در طبقات بالا است، افزود:هم اکنون از خودروهای آتش نشانی موجود تنها برای مهار حریق تا طبقات سوم می توان استفاده کرد.
وی در ادامه افزود:درسال های اخیر درحوادث پیش آمده در طبقات بالا به علت نبود امکانات،نجات شهروندان از طریق نردبانی که روی خودروی آتش نشانی قرار گرفته امکان پذیر شد.

حیدری افزود:در نبود این تجهیزات سازمان آتش نشانی سیاست پیشگیری را از ابتدای سال 92 پیش گرفته به طوری که برنامه ریزی و نظارت کافی را برای اجرای پله های اضطراری در ساختمان های بلند مرتبه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان های در حال ساخت باید تمام اصول ایمنی و آیتم های مورد نظر سازمان آتش نشانی را رعایت کنند تا بتوانند از شهرداری پایان کار بگیرند.

استفاده از امکانات و تجهیزات مناسب برای نیروی انسانی آموزش دیده در سازمان‌های آتش نشانی،کار امدادرسانی را اثر بخش و با به حداقل رساندن زمان امداد رسانی منجر به ارائه خدمات کیفی و کمی شده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می کند.

طی پیگیری هایی که انجام شده از سال های گذشته و اظهار نظرهای مختلف این مسئولان در خصوص اهمیت و نیاز خودروی نردبان دار متاسفانه تاکنون هیچ اقداماتی در این خصوص صورت نگرفته است.علارغم تاکیدات مکرر اعضای شورای شهر بجنورد نسبت به اجرای ساختمان های بلند مرتبه در بجنورد حال باید دید تدبیری مناسب در خصوص تامین امنیت و همچنین تجهیز امکانات لازم برای این ساختمان ها فراهم خواهد آمد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار