رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه دو پیشنهاد محدودیت کرونایی از سمنان به ستاد ملی کرونا ارائه شده است، گفت: این طرح در صورت تایید، قابلیت اجرا در استان را خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 10 December 2020

پیشنهاد محدودیت کرونایی در سمنان/ مسئولان بترسند ومردم جدی بگیرند

به گزارش تابناک سمنان نوید دانایی ضمن بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها بر اساس تعداد بیماران کرونایی بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هرروز مشخص می‌شود، ابراز داشت: هم استانی‌ها می‌توانند اپلیکیشن ماسک را نصب کنند که هر هفته آپدیت می‌شود اگرچه در رنگ‌بندی هیچ اختلافی نیست اما برخی مواقع ستاد ملی کرونا مواردی را استثنا اعلام می‌کند که در همه مصوبات تابع بوده و از آن تبعیت می‌کنیم.

وی بابیان اینکه افکار عمومی را باید به این سمت برد که ترس را از بین ببریم، افزود: باید مسئولان را از بیماری ترساند ولی گاهی اوقات مردم را زیاد ترساندیم و خودمان اصلاً نترسیدم که این کار را خراب کرد زیرا ترس باعث آسیب به سیستم ایمنی می‌شود.

ساخت بیمارستان دوم در گرمسار و دامغان نیازمند مشارکت خیران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر کافی نبودن تنها بیمارستان ولایت دامغان، ابراز داشت: این بیمارستان درگذشته ساخته شده و ازنظر ظرفیت و… مورد تأیید شرایط کنونی نیست و شهرستان نیاز درمانی دارد که با ساخت بیمارستان دوم و تغییر کاربری آن در دامغان موافق هستیم اگر ظرفیت خیران و سرمایه‌گذار باشد دانشگاه نیز پای‌کار خواهد بود که در این راستا مجوز توسعه تخت بیمارستانی گرفته شد.

دانایی در پاسخ به نیاز گرمسار به ساخت بیمارستان دوم هم تصریح کرد: بیمارستان دوم گرمسار نیز شرایطش مانند دامغان است، ازلحاظ ظرفیت و تخت مشابه هم هستند اگر قرار بر این باشد باید مجوزهای لازم توسط خیران و سرمایه‌گذاران اخذ شود که البته یک سرمایه‌گذار فقط درخواست داده ولی پیگیری نکرده اما کمک خواهیم کرد تا کار پیش رود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار مهر مبنی بر نارنجی شدن شهرهای استان، آیا رها کردن محدودیت‌ها کار درستی بوده است یا خیر؟ اضافه کرد: دو پیشنهاد اعلام منع تردد از ساعت شش و همچنین و با توجه به قرمز بودن شهرهای شمالی منع رفت‌وآمد از استان سمنان به شمال کشور به ستاد ملی کرونا اعلام شد که تا تأیید نکنند قابلیت اجرا نخواهد داشت.

راه اندازی مرکز تحقیقات سالک در دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه همه استان‌ها پیگیر محدودیت برای شب یلدا هستند، ابراز داشت: گاهی مردم و رسانه‌ها توقع دارند که دانشگاه محدودیت‌ها و یا باز و بسته بودن کسبه را اعلام کند، لذا باید گفت که این اختیار در دست ما نیست و تنها پیشنهاددهنده شرایط خاص هستیم که در صورت تأیید تصویب می‌شود.

دانایی همچنین بابیان اینکه مرکز تحقیقات سالک در دامغان شکل‌گرفته است، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مهار سالک انجام و شاهد کاهش آن هستیم، سال گذشته این پیک در حسن‌آباد و مناطق اطراف بود اما امسال امیرآباد شیوع بیشتر دارد که باید گفت درمان و پیگیری در مجموعه در حال انجام است.

وی بابیان اینکه دارو و درمان برای بیماری سالک به تعداد کافی موجود است، افزود: با توجه به اینکه این بیماری آندمیک محسوب می‌شود اینکه بتوانیم ریشه‌کن کنیم امکان‌پذیر نیست لذا تنها عوارض و گستره آن را می‌توان تحت کنترل گرفت لذا در این راستا پنج نوبت مایه‌کوبی انجام شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار