نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حمایت جناحی و به کار گیری مدیران ناکارآمد و رانت خوار و عزل مدیران متخصص و متعهد نشانه سو تدبیر خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 12 December 2020

به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم آیت‌الله محمد یزدی عالم فقید و ارزشی انقلاب اسلامی به تشریح مقوله سوء تدبیر در ابعاد فردی و اجتماعی و تبعات گسترده آن پرداخت و گفت: در فرهنگ اسلامی فقر نزدیک به کفر است و نیازمندی نقطه ضعف است، قوت محسوب نمی‌شود.

 وی افزود: اگر چنانچه وابستگی‌های جناحی بر نحوه عملکرد مطلوب ارجحیت یافته و ملاک انتخاب مدیران قرار گیرد، اگر نگوییم خیانت صورت گرفته حداقل سو تدبیر اتفاق افتاده و باید علت حمایت بیان شود؟ چرا در این شرایط بد اقتصادی مدیر ناکارآمد را منصوب و سعی در ابقایش داشته باشند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه حمایت جناحی از مدیران رانت خواری که از موقعیت خود سو استفاده می‌کنند را مصداق دیگر سو تدبیر نام برد و ابراز داشت: برخی با وجود سر دادن شعار درود بر مخالف من، سعی در ایجاد اختناق و سلب مسوولیت از منتقدین خود، ولو متعهد، متخصص، فرزند شهید و یا ایثارگر را دارند؟

وی با اشاره به وجود سو تدبیر در برخی مسائل مدیریتی و اجتماعی جامعه به مقوله نظارت نامطلوب بر بودجه‌های کشور پرداخت و افزود: تقریبا یک سوم بودجه کشوری که به ادارات و نهادهای دولتی اختصاص یافته از سوی دیوان محاسبات کنترل و نظارت لازم در نحوه هزینه کرد آن صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده بروز خطا مدیران ادارات مربوطه ملزم به پاسخگویی است.

امام جمعه ایلام با بیان عدم نظارت دیوان محاسبات بر دو سوم بودجه باقیمانده کشوری، از عملکرد نامطلوب نظارت مجلس بر نحوه هزینه این بودجه انتقاد کرد و ابراز داشت: مجلسی که یکی از وظایف اصلی آن نظارت بر دستگاه‌ها است، نظارت لازم را ندارد، که این خود سو تدبیر است.

وی با طرح سوالاتی در این خصوص ابراز داشت: در این شرایط سخت اقتصادی دو سوم بودجه کشور کجا هزینه می‌شود؟ چرا بر نحوه هزینه کرد، دو سوم از بودجه باقیمانده کشور هیچگونه نظارتی نباید باشد؟

وی اضافه کرد: چرا در نهادی که حیطه کاری آن سیاسی نیست، نهایت تنگ نظری و سیاسی کاری در آن صورت می‌پذیرد؟

حجت الاسلام کریمی‌تبار در ادامه با اشاره به عدم برخورد مناسب و سکوت برخی مسوولین در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: طیفی خاص از طریق ایجاد ساخت و سازهای غیر قانونی موجبات به خطر افتادن امنیت و آرامش جامعه را ایجاد کرده که نشان از ضعف مدیریت و سو تدبیر است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار