معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام استان ۲۷ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵،۷ درصد است که این آمار در این استان ۱،۹ درصد است.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 10 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد نوذری با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی افزود: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای کاهش تقاضای مواد مخدر است که می‌تواند تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر استان را به هدف نزدیک کند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: باید تلاش شود در قالب اجرای طرح یاریگران زندگی از توان دستگاه‌ های دولتی، خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، خیران و هر کسی که توانایی دارد برای حفظ سلامت و درمان و حمایت اجتماعی افراد در معرض خطر استفاده شود.

نوذری با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهبودیافتگان مواد مخدر اضافه کرد: افراد آسیب دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند و در مرحله بعد به آنها آموزش های لازم و همچنین حرفه ای آموخته تا بتوانند مشغول بکار شوند، ضمن آنکه باید به آنها آموزش های روانی و روحی لازم داده شود تا دوباره آلوده نشوند.

وی با اشاره به مقوله مهم ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: نهادینه کردن ورزش به صورت یک رفتار و عادت عمومی در جامعه و به وجود آوردن نشاط مسوولیت اجتماعی بزرگی است که نباید از آن غافل بود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار