معاون استاندار اردبیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری جزو ۱۰ استان اول کشور است و این در حالی است که در سال‌های گذشته در رده ۱۰ استان آخر کشور قرار داشت.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 29 January 2021

 

ارژنگ عزیزی افزود: این موفقیت و ارتقا در سه سال اخیر و با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دولت دوازدهم ممکن شده است.

وی بیان کرد: استفاده بی‌رویه از آب در کشاورزی به کاهش ذخایر آبی منجر می‌شود و اصلاح فرآیند آبیاری برای جلوگیری از کاهش این ذخایر باید انجام گیرد.

عزیزی اظهارکرد: خاک و زمین منشاء سخاوت، برکت و نعمت‌های مختلفی برای بشر است و حیات انسان به لحاظ تغذیه و سلامت در گرو آن است.

 

معاون استاندار اردبیل ، خرد شدن اراضی به بهانه مالکیت را از تهدیدات حوزه کشاورزی دانست و افزود: این اقدام نیز موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و غیراقتصادی شدن فعالیت در این بخش می‌شود.

به گفته خلیل نیکشاد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اجرای سامانه‌های آبیاری نوین تحت فشار و کم‌فشار در این استان ۷۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

وی افزود: برای جبران عقب‌ماندگی ۳۰ سال گذشته استان در خصوص اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم‌فشار سالانه بطور میانگین سه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مستعد این استان تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار