اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری در دهه فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تدوین و اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی- هنری ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 02 February 2021

افتتاح موزه دامغان/ کلنگ‌زنی پروژه بزرگ تالار مرکزی سمنان در دهه‌فجر

به گزارش تابناک سمنان فرشید فلاح 14 بهمن‌ماه همزمان با سومین روز از دهه فجر اظهار کرد: این برنامه‌ها با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری، موسسه های قرآنی و نیز فعالان فرهنگی در نقاط مختلف این استان در ایام دهه فجر اجرا می‌شود.

وی کلنگ‌زنی آغاز احداث تالار مرکزی سمنان را از جمله مهمترین برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه با اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار اولیه و با زیربنای 10 هزار مترمربع کلنگ زنی خواهد شد.

فلاح، ادامه داد: برپایی نمایشگاه بزرگ عکس در سطح شهر با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، رونمایی از فیلم های تولید شده دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، برگزاری جلسات مستمر متولیان فضای مجازی برای هماهنگی های لازم در این حوزه،  تولید و حمایت محتوایی و نیز برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی توسط ستاد دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اشتراک گذاری سخنرانی های تبیینی در چارچوب مشخصه های جوان قرآنی در انقلاب اسلامی، برگزاری نشست‌های فرهنگی مجازی با موضوع قرآن و عترت با حضور چهره های شاخص و متخصص قرآنی، برپایی مسابقات گوناگون در موضوعات قرآن و اهل بیت (س) و انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه های مجازی در قالب آثار تجسمی با موضوع قرآن و سیره اهل بیت (س)، دیدار با خانواده محترم شهدا و ایثارگران، برگزاری دوره آموزش سواد رسانه ای در فضای مجازی برای فعالان و مدیران موسسات قرآنی، برپایی محافل "انس با قرآن" و نیز کرسی های تلاوت به شکل مجازی با استفاده از قاریان و حافظان ملی و استانی،  اشتراک گذاری مطالب پژوهشی نشست‌های تخصصی در حوزه قرآن؛ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، برگزاری سلسله نشست های معرفی کتاب های خوانده شده با موضوع انقلاب و دهه فجر و موضوعات مرتبط، برگزاری مسابقات کتابخانه ای شامل مسابقات نقاشی، چکیده نویسی و خلاصه نویسی و.. از جمله برنامه‌ها فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه فجر امسال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: همچنین برگزاری محفل شب شعر مجازی، برگزاری نشست‌های بصیرتی آذین بندی و فضاسازی محیطی، برگزاری جشنواره اسوهای صبر و مقاومت ویژه تجلیل از مادران و همسران شهدا، رونمایی از چندین عنوان کتاب‌های دفاع مقدس، رونمایی از تولیدات رسانه ای مرتبط با فرهنگ دفاع مقدس از قبیل نماهنگ، فیلم کوتاه، موزیک ویدئو و ...، برگزاری اولین جشنواره ملی پرچم داران انقلاب اسلامی با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر سنگر ویژه یگان‌های نیروهای مسلح با حضور استان های خراسان شمالی ، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس و انتشار فراخوان شعر ستاره سحری ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر در استان است.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از افتتاح موزه هنر با همکاری هنرمندان دامغانی در مجتمع فرهنگی و هنری شهید شاهچراغی خبر داد.

حسین امینیان با تاکید بر اینکه در این موزه تلاش شده که فضایی متفاوت برای ارائه مجموعه‌ای از هنرها فراهم شود، گفت: یک قسمت گالری هنرهای تجسمی است و در قسمت دیگر فروشگاهی برای آثار و صنایع دستی هنرمندان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در این فضا از کار هنرمندان جوان برای نمایش استفاده شد، افزود: در این مجموعه از آثار هنرمندان جوان استفاده می شود و تلاش بر این است که مکانی برای معرفی هنرمندان جوان فراهم شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان، هدف از این طرح را کارگاه های راهنمایی لذت بردن از هنر، کارگاه برندسازی هنرمند و کارگاه روش های برگزاری یک نمایشگاه برای هنرمندان به صورت تخصصی از جمله برنامه های هنری یاد کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان 
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار