معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به برخی از دستاورد سفر تیم ویژه وزارت کار به استان در راستای کاهش معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی در حوزه اشتغال مهارت محور با این تیم انجام شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 04 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، هدایت حاتمی امروز در جمع اصحاب در خصوص دستاوردها سفر تیم ویژه وزارت کار به استان، اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان براساس پیشنهاد کرمانشاه به وزیر کار در راستای ضرورت کمک مدیران ملی به استان، تیم ویژه‌ای از وزارت کار به استان سفر کردند.

وی ادامه داد: از حدود مقدمات این کار انجام شد تا اینکه مدیران بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید و همچنین چند نفر از معاونان وزارت کار به استان سفر کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تمام دستاوردهای سفر این تیم ویژه وزارت کار به استان را در راستای کاهش بیکاری توصیف کرد و افزود: هماهنگی‌های خوبی در حوزه اشتغال مهارت محوربا این تیم انجام شد.

وی اضافه کرد: ۱۵ هزار نفر از افرادی که با فراگرفتن مهارت منجر به اشتغالزایی شوند مورد حمایت قرار می‌گیرند یعنی هم پول مهارت‌آموزی را پرداخت می‌کنیم و هم تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

حاتمی تصریح کرد: طبق قراردادی که با جهاد دانشگاهی و وزارت کار داریم قرار شده که تا ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مهارت‌آموزان که توانمند شده و وضعیت توان آن مورد تایید باشد وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت شود.

وی دنیای امروز را دنیای مبتنی بر مهارت دانست و گفت: در این سفر بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی ارزان قیمت بدین منظور طراحی و تعریف شد که با حضور مدیران عامل بانک‌ها مورد تایید قرار گرفت و در اختیار بنگاه‌ اقتصادی استان قرار می‌گیرد.

حاتمی در ادامه، گفت: هر کارفرمایی که نیرویی را به کار گیرد از خدمات یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شود که این میزان برای استان سقف ندارد؛ هر چقدر واحدهای تولیدی، کارخانجات و بنگاه‌ها نیروی کار جذب کنند از این حمایت‌ها برخوردار خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار