کد خبر: ۹۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱ 14 September 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از وجود 22 متقاضی سرمایه‌گذاری در طرح پرورش ماهی در قفس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است.

وی به اجرای طرح تولید پنج هزار تن پرورش ماهی در قفس در سال 94 در گیلان اشاره کرد و افزود: سال 95 باید پنج هزار تن پرورش ماهی در قفس در استان اجرایی شود و در مجموع به عدد 10 هزار تن می‌رسیم.

شعبانپور با بیان اینکه تعداد 10 نفر سرمایه‌گذار در مرحله نخست متقاضی پرورش ماهی در قفس در گیلان بودند، تصریح کرد: 12 نفر متقاضی پرورش ماهی در قفس در مرحله دوم متقاضی هستند و در مجموع 22 نفر تقاضای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان را دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تقاضای صدور مجوز متقاضیان مذکور را بیش از 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس خواند و بیان کرد: اکنون می‌توانیم برای 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس مجوز صادر کنیم.

وی خواستار افزایش صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در گیلان شد و گفت: ملاحظه‌های زیست‌محیطی یکی از موانع صدور مجوز برای متقاضیان پرورش ماهی در قفس است.

شعبانپور با اشاره به پرورش 500 تن ماهی در قفس در استان مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته پرورش ماهی در قفس به‌خوبی در مازندران اجرایی شده و مشکل زیست‌محیطی نداشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان شرایط دریای خزر در استان‌های مازندران و گیلان را مانند همدیگر دانست و یادآور شد: تجربه پرورش ماهی در قفس در مازندران برای استفاده از این روش در گیلان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مناطق مختلف برای پرورش ماهی در قفس در گیلان شناسایی شده است، اظهار کرد: امکان پرورش ماهی در قفس در مناطق شرقی و غربی استان وجود دارد.

شعبانپور پرورش ماهی در قفس در ارتقای سهم سرانه مصرف ماهی در جامعه را موثر خواند و بیان کرد: ایجاد اشتغال از جمله اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به استعداد استان در صادرات ماهی، تصریح کرد: سال گذشته ماهی از گیلان به خارج از کشور صادر شده و این روند در سال جاری ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار