کد خبر: ۹۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 15 September 2015
انزلی - ایرنا - مدیران یک شرکت آلمانی در زمینه تولید تجهیزات خطوط انتقال نفت و گاز در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و بازدید و بررسی ظرفیت های منطقه آزاد انزلی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرد.
[اعلام آمادگی یک شرکت آلمانی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی]

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، توماس پلوشر مدیرعامل این شرکت در این دیدار گفت: در صورت توافق با سازمان منطقه آزاد انزلی، در مرحله نخست حداقل 10 میلیون یورو سرمایه گذاری مستقیم خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شرایط جدید اقتصادی ایران پس از تحریم ها بدنبال حضور گسترده تر در بازار ایران و منطقه به مرکزیت منطقه آزاد انزلی هستیم.
پلوشر با اشاره به سابقه طولانی حضور و همکاری شرکت متبوع خود با شرکت ملی نفت ایران افزود: کارخانجات تولیدی شرکت ما علاوه بر آلمان در کشورهای روسیه و لهستان نیز در حال فعالیت هستند .
وی خاطرنشان کرد:با توجه به نگاه ما به بازار کشورهای همسایه ایران و مزایا و معافیت های خاص مناطق آزاد ایران ، منطقه آزاد انزلی مکان بسیار مناسبی برای تولید و صادرات محصولات تولیدی ما به کشورهای حاشیه دریای خزر است.
رئیس هیأت مدیره و مدیره عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار با مدیران شرکت مزبور با اشاره به مزایا و معافیتهای قانونی منطقه متبوع خود برای سرمایه گذاران خارجی، اظهار کرد: با توجه اقدامات انجام شده در سالهای اخیر برای اعمال کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد در این منطقه و هم چنین مزایایی چون زیرساختهای مناسب ، نزدیکی به پایتخت کشور، منابع انسانی متخصص و شرایط آب و هوایی مناسب، در کنار جایگاه استراتژیک در کریدور شمال – جنوب و دریای خزر ، این سازمان در حال بررسی درخواستهای متعدد برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تجاری ،صنعتی و گردشگری است، که پس از بررسی بر مبنای معیارها و ضوابط مورد تأیید این سازمان در خصوص اولویت بندی جذب درخواستهای سرمایه گذاری اقدام می کنیم.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار با رویکرد صادراتی از اولویت های این سازمان است درخصوص سایر معیارها گفت: دارا بودن طرح سرمایه گذاری امکان سنجی شده ، رعایت استانداردهای زیست محیطی و بهره گیری از صنایع پیشرفته ،میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی و اشتغالزایی مولد ، از مهمترین مولفه هایی است که سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر جذب سرمایه گذار، مورد توجه قرار می دهد.
بازدید از محدوده صنعت و شهرک های صنعتی ،محدوده تجاری و گردشگری منطقه و مجتمع بندری کاسپین و طرح های توسعه ای منطقه از جمله بخش های دیگر بازدید این هیأت سرمایه گذاری آلمانی از منطقه آزاد انزلی بود.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راههای مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار