رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی با داشتن زیربخش‌های چهارگانه جزو مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور است، گفت: خرید دام خشکسالی و اجرایی کردن آبیاری تحت فشار از جمله فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۹۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 15 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی‌پور مطلق صبح امروز در جلسه بررسی و بیان پیشنهادات مرتبط با اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به بخش کشاورزی، اشتغال و ایجاد کارگاه‌های کوچک نیست بلکه در سیاست، فرهنگ خانواده و عناصر زندگی دخیل است.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی توجه ویژه همه ارگان‌ها را می‌طلبد، افزود: بخش کشاورزی با داشتن زیر بخش‌های چهار گانه زراعت، دامپروری، جنگلداری و شیلات جزو مهم ترین بخش‌های اقتصاد کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط فشار و دشمنی‌ها به ویژه خصومت‌های دشمن می‌تواند تعیین کننده برای رشد و شکوفایی کشور باشد که در این راستا ارتباط مردم، اعتمادسازی به ویژه در روستاها با بهره برداران بخش کشاورزی رمز موفقیت در کار است.
ولی‌پور مطلق خرید دام خشکسالی و اجرایی کردن طرح‌های آبیاری تحت فشار را از جمله فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: توزیع مرغ و میوه تنظیم بازار از دیگر فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی است که در همه حوزه‌های بخش کشاورزی چه منابع طبیعی و دامپزشکی اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد.
وی ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: حفظ، حمایت و پایداری در راستای اقتصاد مقاومتی است که نقش بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی قابل تأمل است و بدون تردید کاهش و قطع وابستگی به خارج، استفاده بهینه از منابع موجود و به عبارتی ارتقای بهره‌وری از مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: ما بر این باور هستیم که مقاوم سازی و رشد با اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.
محمد زهرایی افزود: رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی همدلی، اعتمادسازی، احساس مسئولیت، مشارکت همه جانبه است و تمامی برنامه‌ها به ویژه برنامه ششم توسعه باید بر اساس اقتصاد مقاومتی است.
وی نقش جهاد کشاورزی را در اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت:جهاد کشاورزی بزرگترین خانواده در خراسان جنوبی است و استان در ایجاد و حمایت تعاونی‌های مرزی و روستایی پیشرو است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آمادگی همه جانبه بسیج در توسعه مناطق روستایی و بخش کشاورزی خبر داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار