نوش دارو بعد از مرگ سهراب؛
نوش دارو بعد از مرگ سهراب عنوان ضرب المثلی است که بدون اغراق بیشترین کاربرد در بین ما ایرانی ها دارد و اوج آن را در تصمیم گیری تصمیمات مسئولان می توان مشاهده کرد.
کد خبر: ۹۵۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 25 March 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: نوش دارو بعد از مرگ سهراب عنوان ضرب المثلی است که بدون اغراق بیشترین کاربرد در بین ما ایرانی ها دارد و اوج آن را در تصمیم گیری تصمیمات مسئولان می توان مشاهده کرد.

بعد از حدود یک سال و نیم زندگی با کرونا و شرایط و ایجابات آن هنوز متولیان امر راه مهار آن را نیافته و دائما در مرحله آزمون و خطا قرار دارند.

بطوریکه با تصمیماتی نابخردانه و سهل انگارانه که به قیمت مرگ هم وطنان تمام می شود بی بیراهه می روند.

از زمان شیوع این ویروس در دنیا تمامی امور روزمره بشری تحت شعاع آن قرار و به تبع عموم مردم اطلاعات و آگاهی‌هایی نسبت به خطرات این ویروس خطرناک پیدا کرده است.

هر آدم سلیمی بخوبی میداند که اجتماعات و آدمی عامل انتقال ویروس بوده و همچنین قدرت جهش یافتگی آن از محیطی به محیط دیگر دو چندان می شود فی الذا مسافرت‌ها و دید بازدیدها بهترین و محتمل ترین روش انتقال و شیوع گسترده آن می باشد. کما اینکه تجربه آن را در شهرهای شمالی و مسافرت‌های مناسبتی بارها به وضوح مشاهده شده است.

حال با تعطیلات نوروز و فصل دید بازدیدها و مسافرت‌ها، متولیان بهداشت و درمان با ترسیم رنگ بندیهایی که فقط نشان از دادن آدرس به مردم برای مسافرت حکایت داشت همه چیز را رها و آزاد گذاشتند تا اینک کار از کار گذشته و تقریبا اکثر مناطق آلوده و در آستانه شیوع پیک چهارم تصمیماتی خارق العاده می گیرند.

تصمیماتی که دارای ابهام و ایراد می باشند که می توان به اعمال محدودیت های جدید و وضع قوانین و ضرب الاجل هایی برای خروج مسافران و اعمال جریمه های سنگین اشاره کرد که جز توهین به شعور مردم و سلب اعتماد اجتماعی و استنباط پر کردن خزانه دولت از جیب مردم چیزی نمی تواند باشد.

اگر روز اول این قوانین را بصورت سفت و سخت و مثل سال گذشته در مبادی شهرها اعمال  و از ورود و خروج ها جلوگیری به عمل می آمد اکنون وضع چنین نبود که کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند.

کاش یکبار هم شده قوانینی وضع شود تا با خاطیان بوجود آورنده ی این وضعیت برخورد و جریمه های سنگین شامل حال آنها می گشت تا چنین خساراتی به بار نمی آمد. /م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار