معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت: بازرسان این سازمان از زمان کشتار تا سطح عرضه بر بازار مرغ گرم نظارت دارند .
کد خبر: ۹۵۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 28 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد جواد قربانیان ، در حاشیه بازدید میدانی از واحدهای عرضه کننده مرغ گرم در اراک با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بعنوان متولی اصلی تامین و توزیع مرغ گرم در بازار بازرسان سازمان صمت با حضور در ۵ کشتارگاه صنعتی در سطح استان مرکزی همراه با نمایندگان جهاد کشاورزی نسبت به تنظیم صورتجلسه مشخصات ماشین، میزان بار تحویلی وپلمپ خودروهای حمل مرغ اقدام و مراتب را بدون هیچگونه فوت وقت در اراک به اتاق اصناف و در شهرستان ها به نمایندگان مربوطه ارسال می کنند .
وی یادآورشد: بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف نیز در سطح عرضه پس از فک پلمپ و براساس سهمیه اعلامی برتوزیع مرغ برابر اعلام نرخ ستاد تنظیم بازار استان مرکزی نظارت لازم را خواهند داشت .
قربانیان با تاکید براینکه این نظارت تا مادامی که مرغ به دست مصرف کننده برسد ادامه خواهد داشت گفت: براساس اعلام ستاد تنظیم بازار استان نرخ هرکیلوگرم مرغ ۲۵۸۰۰تومان اعلام شده که در برخی شهرستانها این نرخ پایین تر نیز می باشد .
معاون بازرسی و حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به نظارت مدام بر واحدهای تولید کننده مرغ نیز افزود: با توجه به دستور العمل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگام مبنی بر امکان بازدید و نظارت بازرسان سازمان صنعت ، معدن وتجارت از مزارع پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار ، کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی در بازرسی از واحدهای مذکور ۸۵ واحد متخلف را شناسایی و متخلفین را با تشکیل پرونده به ارزش ۹۰ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ سازمان جهاد کشاورزی مرغ موجود در مرغداری‌هایی که عمر جوجه‌ریزی آن‌ها بالای ۴۵ روز است باید به کشتارگاه ارسال در غیر این صورت به‌عنوان محتکر با مرغدارن برخورد خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار