کد خبر: ۹۸۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 15 August 2021

کمبود دارو، نبود بازارچه‌های فروش و نداشتن بسته بندی مناسب عسل مازندران را به رغم داشتن طعم و کیفیت عالی از چرخه رقابت خارج کرده و میدان را به برندهای تقلبی سپرده است.

بیش از هفت هزار کلنی زنبور عسل در مازندران وجود دارد و سالانه بیش از شش هزار تن عسل طبیعی در استان تولید می‌شود و به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان، این صنعت همچنان با چالش‌هایی روبرو است.

محمد خاری کارآفرین مازندرانی که از سال ۸۵ به دلیل علاقه به طبیعت و زنبورداری کارش را آغاز کرده است، اظهار داشت: از سال ۸۵ کار خود را در این حرفه آغاز کردم زیرا به طبیعت و تولید عسل علاقه دارم.

زنبورداری فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال است
وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه بنا به علاقه‌ای که به طبیعت داشتم، درپی تولید محصول سالم بودم، ادامه داد: به رغم آنکه زنبورداری کاری سخت و دشوار به شمار می‌رود اما نتیجه کار شیرین است.

وی که ۵۰۰ کلنی زنبور عسل دارد، یادآور شد: پرورش زنبور عسل یکی از راه‌ها برای اشتغال و درآمد بوده و می‌تواند کمک بزرگی به خانواده و درآمد آن داشته باشد.

خاری که برای شش نفر در مجموعه پرورش زنبور عسل اشتغال ایجاد کرده است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی و تولید عسل می‌توان در ایجاد اشتغال گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار