استاندار اعلام کرد:
استاندار خراسان جنوبی از رتبه برتر کشوری خراسان جنوبی در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 29 August 2021

به تابناک خراسان جنوبی، "حمید ملانوری" تاکید کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه نسبت به اقناع افکار عمومی و  ارتقای شرایط بازهم اقدام کنند.  
وی همچنین گفت: مراسم عزاداری می تواند با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی در مساجد، تکایا، حسینیه ها و منازل تا پایان ماه صفر  انجام شود.
استاندار در ادامه سخنانش به روند مطلوب واکسیناسیون در استان اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۳۴.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند که رقم کشوری ۲۹.۲ است.
وی تصریح کرد: با پیگیری استانداری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تا کنون سهمیه خوبی برای واکسیناسیون در اختیار استان قرار گرفته که باید تداوم یابد.
وی با تقدیر از سپاه انصار الرضاء (ع) و نیروی مقاومت بسیج در خصوص استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسعه همکاری نیروی مقاومت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
وی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی نیز گفت: منع ترددها در دو هفته اخیر با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در خط مقدم اجرای کار و با همکاری اثر بخش فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها به خوبی انجام شد.
"ملانوری" با تقدیر از رسانه های استان در پوشش مطلوب  اخبار مدیریت بیماری کرونا بر تداوم این اقدام تاکید کرد.
وی افزود: فرمانداران هم به عنوان فرماندهان  جبهه مقابله با بیماری کرونا در شهرستان ها هستند و مسئولیت مهمی در این زمینه بر دوش دارند.
وی در خصوص فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی نیز گفت: فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی مثل تالارها، استخرها باشگاه ها و مکان هایی که محل تجمع هستند ، تعطیل است و رستوران ها فقط می توانند از طریق بیرون بر فعالیت کنند.
به گفته وی نحوه فعالیت واحدهای صنفی بر اساس  مصوبات قبلی استمرار می یاید، یعنی واحدهای صنفی محدود نمی شوند ولی با افرادی که پروتکل شکنی می کنند،  برخورد می شود.
استاندار گفت: باید با کسانی که اقلام دارویی و بهداشتی تقلبی و غیر استاندارد تولید و توزیع می کنند، با همکاری دستگاه قضایی و تعزیرات برخورد جدی شود.
استاندار افزود: کسانی که در معادن فعال هستند باید واکسینه شوند و سازمان صمت باید در هفته جاری نسبت به شناسایی کارگران معدن مشمول اقدام و با برگزاری جلسه با دانشگاه نسبت به واکسیناسیون این گروه اقدام کند.
به گفته وی؛ این طرح شامل  کارگران غیر  بومی ،کادر اداری و معادن روباز نمی شود.
وی ادامه داد: زندانیانی که نمی توانند به مرخصی بروند نیز باید واکسینه  شوند.
استاندار به مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: در این زمینه  قرار است در جلسه آینده ستاد ملی  کرونا تصمیم گیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار