رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت:رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از هیجان و شتاب بی مورد می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد حوادث و سوانح ترافیکی داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 08 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا همتی زاده افزود: کاهش خطر ناشی از وقوع تصادفات رانندگی ، تسلط و کنترل بر وسیله نقلیه ، پیش بینی و روئیت خطرات و حوادث  احتمالی، کمتر شدن مسافت توقف در مواجه با خطر و جلوگیری از برخورد وسیله نقلیه با خطر ایجاد شده و مهم‌تر از این‌ها کاهش شدت خسارات و صدمات جانی وارده به وسایل نقلیه و افراد از مهمترین مزایای کاهش سرعت وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی است.

وی گفت: رانندگان با کاهش سرعت وسیله نقلیه و رساندن سرعت خودرو به سرعت مطمئنه و توجه به محدودیت‌های سرعتی می‌توانند جاده‌ها را برای همه ایمن کنند و این مهم زمینه ساز نجات بسیاری از افراد جامعه در حوادث ترافیکی خواهد شد. 

همتی زاده مطرح کرد:۵۳ درصد از وقوع تصادفات ناشی از تخطی از سرعت توسط رانندگان وسایل نقلیه بوده است که با کاهش سرعت وسیله نقلیه، حوادث رانندگی برای گرو‌های آسیب پذیر همچون عابران، دوچرخه سواران و سرنشینان وسایل نقلیه مانند سرنشینان موتور سیکلت سواران نیز به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار