عکاس و فعال محیط زیست خراسان جنوبی
همزمان با آغاز هفته گردشگری نمایشگاه عکس حیات وحش خراسان به همت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند برپا شد.
کد خبر: ۹۹۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 02 October 2021

عکاس و فعال محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: در این نمایشگاه تعداد ۳۲ اثر از عکاسان حیات وحش استان فرهاد رفیعی ، بهزاد نخعی، علی رفیعی و اسحاق شرفی به نمایشگاه گذاشته شده است. شرفی با بیان اینکه هدف از این نمایشگاه معرفی گونه های شاخص استان است، افزود: برخی تصور می کنند چون یک استان کویری هستیم تنوع زیست محیطی کمی داریم. وی خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی یكی از استان های غنی در زمینه تنوع حیات وحش است که در دنیا بی نظیر هستند.
وی با اشاره به گونه‌های شاخص جانوری در استان، تصریح کرد: از جمله گونه‌های شاخص استان می‌توان به یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، آهو، قوچ و میش، کل و بز، جبیر، انواع گربه سانان کوچک، روباه شنی، هوبره، زاغ بور، انواع پرندگان شکاری و انواع خزندگان اشاره کرد. وی تاکید کرد: بی تردید حیات وحش جزء مهمی از محیط زیست به شمار می ‌رود که باید برای حفظ آن همت گذاشت و این جز با آموزش افراد، فرهنگ ‌سازی و مسئولیت‌پذیری امکان پذیر نخواهد شد.شرفی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نماشگاه تا ۱۱ مهر صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر‌ها از ۱۶ الی ۱۹ به خیابان معلم، میدان مادر، مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه، نگارخانه سرو مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار