رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:طرح تولید سلولهای خورشیدی شرکت مانا انرژی پاک با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به زودی با حضور مسئولین ملی و محلی در شهرستان خمین افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری کرهرودی افزود:در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح‌های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته، اجرای طرح بزرگ تولید سلولهای خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۶ و در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار آغاز شد.
وی یادآورشد: به همت متخصصان و کارکنان این مجموعه بزرگترین کارخانه تولید سلولهای خورشیدی خاورمیانه تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و طی ماههای آینده به بهره برداری رسمی خواهد رسید .
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کارشده اند .
وی با بیان اینکه تولید ویفر سیلیکون بعنوان طرح بعدی این شرکت نیز در حال حاضر بیش از ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ویفر تکه بسیار باریکی از یک ماده نیمه‌رسانا مانند بلور سیلیکون بوده که درصد خلوص آن بسیار بالا و نزدیک به ۱۰ درصد است.
جعفری کرهرودی ادامه داد:ویفر سیلیکونی مولفه اصلی در تولید و ساخت مدارهای الکتریکی و سلول های خورشیدی است و برای اولین بار در کشور ویفر سیلیکونی در استان مرکزی تولید خواهد شد،همچنین مقدمات طرح ایجاد نیروگاه خورشیدی این شرکت به منظور تولید یک هزار مگا بایت برق در دستور کار قرار دارد .
لازم به یادآوری است با راه اندازی کامل طرحهای این شرکت زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار