رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رشادت و ایثارگری پرستاران در دوران کرونا در تاریخ ثبت و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 09 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس مدافعان سلامت و پرستاران و دستاوردهای دانشگاه در دوران کرونا، افزود: شیوع و تداوم کرونا خستگی زیادی بر کادر درمان به خصوص پرستاران تحمیل کرده است.
وی یادآورشد: پرستاران شبانه روز به صورت جهادگونه فعالیت می کنند و از خود ایثار و از خود گذشتگی نشان دادند و نگذاشتند کمبودها مانعی برای حفظ سلامتی همنوعان خودشود.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی نیز با فعالیت بیش از شرح وظیفه این عزیزان، به چشم نیامد و این نشان از روحیه بالا و الوگیری از رزمندگان دفاع مقدس و البته پرستار صحرای کربلا حضرت زینب(س) است.
دکتر جمالیان در ادامه و در مراسم تقدیر و تجدید پیمان با شهدای مدفع سلامت که صبح امروز در مزار گلزار شهدا و با حضور مسئولین استان، معاونین و مدیران دانشگاه و جمعی از پرستاران برگزار شد، گفت: شهدای سلامت(شهید پرستار شاه محمدی و شهید دکتر نادری) با خدا معامله کردند و با اهدای جان شیرین خود، برای حفظ سلامت همنوعان و هموطنان خود سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: رسیدن به شرایط نسبتا با ثبات و به چرخش درآمدن چرخ اقتصاد، بازگشایی صنوف و مدارس و برداشته شدن بسیاری از محدودیت ها، همگی حاصل تلاش ها شبانه روزی و بی وقفه مدافعان سلامت و پرستاران است.
وی تاکید کرد: آغاز هفته پرستار از کنار مزار این شهدای عزیز، بیان گر ادامه دادن راه این عزیزان توسط همکارانشان تا پایان راه و ریشه کنی کامل این بیماری است.
دکتر جمالیان افزود: نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولین از جمله ارتش، سپاه، هلال احمر و بسیج، نظام پرستاری و تامین اجتماعی و بنیاد شهید و بسیاری از ادارات و شرکت های خصوصی از روزهای نخست در کنار کادر بهداشت و درمان به خصوص پرستاران بوده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار