مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت:دراستاي خدمات رساني مطلوب تر به مشتركين در شهر آشتيان با اجراي يك كيلومتر خط انتقال احداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب در اين شهر از دستور کار خارج شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 12 July 2022

 

به گزارش تابناک مركزي، يوسف عرفاني نسب افزود: به منظور جمع آوري و انتقال فاضلاب مناطق بالادست به تصفيه خانه فاضلاب شهر اشتيان ،احداث يك باب ايستگاه پمپاژ در منطقه مركزي اين شهر در طرح اوليه پيش بيني شده بود كه اجرای این پروژه به علت توپوگرافی خاص شهر آشتیان تبعاتي همچون ايجاد بوي نامطبوع در محدوده ايستگاه و نارضايتي ساكنان منطقه را به دنبال داشت.
مهندس يوسف عرفاني نسب ادامه داد: به منظور حذف هزينه هاي مالي بهره برداري از سيستم پمپاژ و سهولت در بهره برداري از تاسيسات و صرفه جويي در مصرف انرژي و جلوگيري از الودگي محيط زيست ، مسئولان آبفاي استان مركزي و مشاور پروژه ، حذف احداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهر آشتيان را در دستور كار قراردادند .
وي با اشاره به عمليات اجرايي اين طرح عنوان كرد: در راستاي حذف احداث ايستگاه پمپاژ فاضلاب شهر اشتيان که در طراحی اولیه پیش بینی شده بود، يك كيلومتر لوله گذاري به صورت نقبي و ترانشه به قطر ۴۰۰ ميلي‌متر و در بازه ۲۰۰ متر با عمق متوسط ۹/۵ متر اجرا شده است.
مهندس عرفاني نسب تاکید كرد: در اين پروژه با عبور از عرض رودخانه مركزي آشتيان از شرق به غرب و اتصال آن به كلكتور اصلي در كنار گذر شهر آشتيان مسير انتقال فاضلاب مناطق شرقي اين شهر به سمت تصفيه‌خانه فاضلاب آشتيان تغيير يافت و از اين پس به طور مستقيم فاضلاب اين مناطق به تصفيه خانه فاضلاب اين شهر منتقل مي‌شود.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي هزينه اجراي اين پروژه را بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود:با اجراي اين پروژه ۳۰۰ مشترك در حال حاضر و بيش از ۳۰۰ مشترك در طرح توسعه اتي شهر آشتيان از خدمات دفع بهداشتي فاضلاب بهره مند خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار