سفیر جمهوری کوبا در ایران گفت: صنعت سنگ جمهوری اسلامی ایران به خصوص شهرستان محلات در دنیا زبانزد است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 11 October 2022

به گزارش تابناک مرکزی؛آلبرتو گونزالس کاسالس در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیمور محلات ، با تشکر از دعوت مقامات جمهوری اسلامی بویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی برای شرکت در این آیین،  افزود: صنعت سنگ ایران به لحاظ تنوع و کیفیت شرایط بسیار مطلوبی دارد و تجار کوبایی آماده همکاری با فعالان این صنعت در محلات و دیگر نقاط ایران هستند. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ظرفیت و کیفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: کشور کوبا معادن قوی مثل ایران ندارد و آماده خریداری محصولات آن هستیم و مشتاق استفاده از تکنولوژی ایران در این بخش نیز هستیم.

سفیر جمهوری کوبا در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کوبا معادن نیکل و آهن زیادی دارد و در این زمینه نیز می توانیم با ایرانیان مراوده داشته باشیم. 

گونزالس اظهار داشت: چند روز گذشته دیداری با رئیس جمهور ایران داشتیم که بیان کردند برای پشت دور زدن تحریم‌ها نیاز است مراودات اقتصادی و تجاری 2 کشور کوبا و ایران تقویت شود و سفر به محلات و بازدید از نمایشگاهسنگ نیز به همین دلیل است.

وی تصریح کرد: در سایه همکاری‌های مجدانه می‌توان مشکلات اقتصادی هر دو کشور به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه را حل کرد.

گونزالس تصریح کرد: ایران باید به آمریکای لاتین نگاه داشته باشد و این منطقه هم ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با ایران دارد.

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی افزود: ما عادت داریم از تولیدات ایرانی استفاده کنیم و در برنامه داریم تا اوایل سال آینده نمایشگاهی از محصولات ایرانی در کوبا برگزار کنیم و یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه نیز معدن و صنعت سنگ است و امید است ایران هم در این نمایشگاه شرکت کند.

گنزالس بیان کرد: من مسلمان نیستم اما برای همکاری با ایران ‌و احترام به مردم این کشور و قداست کار همکاری خود را با نام خدا شروع می‌کنم.

وی گفت: ایران شخصیت‌های بزرگ و قابل احترامی مانند مانند آیت الله العظمی خامنه‌ای دارد که در نقاط مختلف جهان صاحب احترام هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار