بزرگداشت هفته قوه قضائیه
استاندار کردستان : قوه قضائیه امروز مامن مردم و در کنار مردم است // رئیس‌کل دادگستری کردستان: اعتماد به دستگاه قضایی در کردستان افزایش یافته است
کد خبر: ۱۱۱۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 23 June 2023

استاندار کردستان گفت: ساختار قوه قضائیه با پایه‌گذاری شخصیت شهید بهشتی تا به امروز بر اساس آن بنای متقن مسیری را طی کرده که مامن مردم شده و در کنار مردم است.

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه و عطرافشانی گلزار شهدای بهش محمدی سنندج اظهار داشت: امروز ما بر سر خوان گسترده امام شهدا و شهدایی هستیم که با باور عمیق دوره‌ای را در تاریخ ما خلق کردند که تا ابد برگ زرین افتخاری در کارنامه این مرز و بوم خواهد بود.
وی همچنین با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت سالگرد شهادت شهید بهشتی، افزود، شهید بهشتی، نظریه‌پرداز و مجاهد نستوه و به تعبیر امام راحل، که شهید بهشتی خود یک ملت بود، قبل از اینکه به دست دشمتان و منافقین کوردل به شهادت برسد، در اوج مظلومیت شهید تهمت‌ بود.
استاندار کردستان اضافه کرد: ساختارهای اداری از جمله قوای سه‌گانه ساختارهای مکملی هستند که وظیفه خدمت به مردم و اعتلا و پیشرفت جامعه و نظام را بر عهده دارند.
به گفته زارعی‌کوشا، یکی از جنبه‌های برجسته قانون مترقی نظام، مکمل بودن قوای سه‌گانه در کنار هم است و دستگاه قضا یکی از ارکان مهم کشور است که وظیفه اصلی تحقق عدالت و وظیفه رسیدن به عدالت را بر عهده دارد و تاکنون مسیری بسیار ارزشمند و پرافتخار را طی کرده است.
وی عنوان کرد: شهید بهشتی بزرگمردی ناشناخته است و گنجینه شخصیت ایشان هنوز نامکشوف است و فردی بود در آن دوران که به ذهن خطور نمی‌کرد نظامی مبتنی بر اسلام جایگزین طاغوت شود، در دهه ۳۰ جلساتی با محوریت دینی برگزار می‌کرد.
زارعی‌کوشا همچنین ادامه داد: شهید بهشتی نظریه‌پرداز و ژرف‌اندیشی بود که امروز بعد از ۴۲ سال از شهادتش، صحبت‌ها و بیاناتش برای ما تازگی دارد و راهگشای مسائل است.
وی به شخصیت شهید چمران هم اشاره کرد و گفت: اینها شخصیت‌های بزرگ و گنجینه‌های انقلاب هستند که مورد هجمه دشمن در جنگ رسانه و جنگ شناختی هستند.
استاندار کردستان افزود: یکی از مصادیق بارز که نیازمند جهاد تببین و شناساندن به نسل جدید است، شخصیت امام راحل است.
وی ادامه داد: ساختار قوه قضائیه با پایه‌گذاری شخصیت شهید بهشتی تا به امروز بر اساس آن بنای متقن مسیری را طی کرده که قوه خدمتگزار مردم را شاهدیم و امروز این قوه مامن مردم و در کنار مردم است.
زارعی‌کوشا گفت: امروز قوه قضاییه به عنوان قوه‌ای که قرار است عدالت و امنیت را تامین کند بیش از هر چیز به فکر خدمت مردم است و امروز مردم در هر نقطه‌ای از کشور به سهولت به رئیس دستگاه قضا دسترسی دارند و می‌توانند ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: اقدامات راهگشای مجموعه دستگاه قضا برای تقویت خدمت به مردم است و کمک کننده دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم هستند و دلسوزانه‌تر از ادارات اجرایی جلوتر هستند.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته که چند ماه با اغتشاشات مواجه بودیم انسجام و برادری بین اعضای شورای تامین موجب مدیریت موضوع شد.
وی تصریح کرد: افرادی که در خیال خامشان سقوط نظام رو می‌‌دیدند و به عده‌ای خارج‌نشین دل بسته بودند فکر می‌کردند در دنیا اتفاقاتی افتاده است و ایران منزوی می‌شود در حالیکه نظام مستحکم‌تر به سمت قله پیشرفت در حرکت است.

 

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی نیز در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، اظهار کرد: آنچه از مسولیت و خدمتگزاری شامل حال ما شده، به برکت خون شهداست و بزرگداشت هفته قوه قضائیه را در کنار شهدا آغاز می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: از پنج سال گذشته با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، سند تحول قضایی تدوین شد تا این دستگاه، یک دستگاه در تراز بیانیه گام دوم و در شان نظام باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انتصاب آیت‌الله اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه، سند تعالی قوه ارتقا یافت و فرامین رهبری در دیدار مسوولین قوه با ایشان در کنار اسناد قرار گرفت و در سال گذشته و امسال در برنامه‌های عملیاتی دیدیم.

حسینی اذعان کرد: دستگاه قضایی در سال گذشته به سمت برنامه‌محوری و عملیاتی رفت و برنامه امسال با پختگی بیشتر برای اجرا رفته لست.

وی ادامه داد: رضایتمندی، اعتماد و امیدآفرینی خوبی نسبت به دستگاه قضا در کشور و کردستان ایجاد شده و در عین قاطعیت و برخورد و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، مشارکت و مردم‌محوری مدنظر بوده است که رضایتمندی خوبی حاصل شده و این در نظرسنجی‌ها ملموس است.

حسینی با قدردانی از زحمات جهادگونه همکارانش در دستگاه قضایی استان، گفت: هر ساله ورودی پرونده در دادگستری کل استان افزایش داشته اما آنچنان تلاش و جهاد و خدمت مدنظر کارکنان است که نه تنها پرونده‌های وارده، بلکه پرونده‌های گذشته هم ۷ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در مجموع پرونده‌های ورودی در سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان ادامه داد: خدمتگزاری به مردم اولویت دستگاه قضاست بطوری که سال گذشته ۴۰ هزار ملاقات مردمی ثبت شده است.

وی همچنین گفت: تثبیت اراضی در کردستان به ۱۰۰ درصد رسیده و در کاداست زمین کشاورزی هم با پیشرفت ۴۳ درصدی رتبه اول کشوری کسب کرده‌ایم.

حسینی یاداوری کرد: سال گذشته چهار نفر از مدیران عضو شورای قضایی استان کردستان به عنوان مدیر نمونه کشور معرفی شدند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: امروز فشارهای دشمنان، فشار درونی و مسائل و مشکلات از یک طرف و وفاداری و در صحنه بودن مردم از طرف دیگر وظیفه مسوولان را سنگین‌تر کرده است و این پرتلاشی و اخلاص در خدمتگزاری به مردم را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار