جلسه سه ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه استان
انسجام و برادری مثال زدنی مجموعه مدیریت استان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با ذکاوت اسماعیل زارعی کوشا پس از سالها شکاف و قطع دست های پشت پرده مانع توسعه کردستان امروز رقم خورده است .
کد خبر: ۱۱۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 07 July 2023

به گزارش تابناک کردستان، استاندار کردستان با حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از مجموعه سازمان مدیریت خواست تلاش بی وقفه برای توسعه استان را در محور تلاش‌های خود قرار دهند.

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه‌ریزی گفت: در یکسال و نیم گذشته انسجام و برادری مثال زدنی  در مجموعه مدیریت استان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی وجود داشته است که ما کماکان بر حفظ این رویکرد تاکید داریم.

استاندار کردستان ضمن قدردانی از نماینده رهبر معظم انقلاب در استان که با رهنمودهای راهگشا و دغدغه‌مندی مسائل استان را دنبال می‌کنند افزود در مجموعه شورای تامین استان نیز با هماهنگی و انسجام خوبی که وجود دارد توانستیم از اغتشاشات طراحی شده دشمنان در سال گذشته سربلند بیرون بیایم.

زارعی کوشا ادامه داد ما در شورای برنامه ریزی و توسعه گرد هم آمده‌ایم که نواقص و کاستی‌ها را یک به یک بررسی و درجهت حل آنها قدم برداریم.

استاندار کردستان گفت : با رایزنی‌ها و بسترسازی‌های مناسبی که صورت گرفته است در آینده نزدیک دو سرمایه ‌گذار خارجی تولید کننده لوازم‌خانگی بزرگ و کولر گازی در استان فعالیت خود را شروع خواهند کرد که از محل آنها اشتعال قابل توجهی نصیب جوانان استان خواهد شد.

در حوزه معدن نیز پروژه هفت هزار و۵۰۰ میلیارد تومانی در چند روز گذشته و در شهرستان قروه فعالیت خود را شروع کرده  و در شهرستان دیواندره نیز سرمایه‌گذاری دیگری به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو  در دست پیگیری است.

امروز در حوزه‌های مختلف پروژه‌های عمرانی بسیاری فعال شده‌اند  و در تلاش هستیم تا برخی طرحهای تاریخی استان نظیر  سد سیازاخ و  راه آهن را به اتمام برسانیم.

مدیران باید حافظ منافع مردم کردستان باشند و نفع مردم را بر دستگاه‌های متبوع مقدم بدانند.

همین امسال می توانیم از محل مولد سازی اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها به میزان سه تا چهار هزار میلیارد تومان درآمد کسب و آن را خرج پروژه‌های مهم و اولویت دار استان کنیم.

در حالیکه تعهد دولت ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی بوده اما امروز تعداد متقاضیان تایید شده به ۸۰ هزار نفر رسیده که از لحاظ تعداد بالاتر از استان‌های بزرگ کشور قرار دارد.

در حال حاضر برای ۲۱ هزار واحد تامین زمین شده  و در همه شهرستان‌ها بجز مریوان که دارای مشکلاتی است تامین زمین برای بیش از تعداد متقاضیان موجود صورت گرفته است.

اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ، توجه به وعده‌های داده شده به مردم در سفرهای شهرستانی، استفاده از ظرفیت تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی از جمله ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی محرومین و پیش بینی اعتباراتی برای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاها به داخل سدها از دیگر تاکیدات مهم استاندار کردستان در جلسه سه ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار